Avatar billede dp2001 Juniormester
20. december 2001 - 23:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatering

Er der nogle, der hurtigt kan sige, hvad der går galt hér...

strSQL = \"Update kuponer set k1u = \'\" & Request.form(\"k1u\") & \"\', k2u = \'\" & Request.form(\"k2u\") & \"\' Where kupon_id = & Request.form(\"kuponid\")
Conn.Execute(strSQL)

Jeg får følgende fejl:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0401)
Slut på sætning var ventet
/oddsrus/kupon_update.asp, line 178, column 135

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

Side:
POST 47 bytes to /oddsrus/kupon_update.asp

POST Data:
k1u=1&k2u=2&k3u=X&k4u=X&k5u=X&k6u=1&k7u=X&k8u=1
Avatar billede jacobjensen Nybegynder
20. december 2001 - 23:35 #1
Der mangler et \" efter:
kupon_id =
Avatar billede darkhero Nybegynder
20. december 2001 - 23:37 #2
strSQL = \"Update kuponer set k1u = \'\" & Request.form(\"k1u\") & \"\', k2u = \'\" & Request.form(\"k2u\") & \"\' Where kupon_id =\" & Request.form(\"kuponid\")
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede dp2001 Juniormester
20. december 2001 - 23:51 #3
Ikke meget held med det!

Den ser således ud nu...

strSQL = \"Update kuponer set k1u = \'\" & Request.form(\"k1u\") & \"\', k2u = \'\" & Request.form(\"k2u\") & \"\' Where kupon_id =\" & Request.form(\"kuponid\")
Conn.Execute(strSQL)

Får fejlen...

Fejltype:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Der er en syntaksfejl, fordi der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket \"kupon_id =\".
/oddsrus/kupon_update.asp, line 179

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

Side:
POST 47 bytes to /oddsrus/kupon_update.asp

POST Data:
k1u=1&k2u=1&k3u=X&k4u=X&k5u=2&k6u=X&k7u=X&k8u=1
Avatar billede jacobjensen Nybegynder
20. december 2001 - 23:58 #4
Det ser ud til du mangler værdien fra kuponid. Har du tjekket navnet og om den er overført til den side du står på.
Avatar billede dp2001 Juniormester
21. december 2001 - 00:10 #5
Hvis jeg nu skal hente den som Request.Form, skal den så findes i form af et <input> i formularen, den kommer fra?
Avatar billede thb Nybegynder
21. december 2001 - 01:30 #6
ja det skal den... indsæt et input felt...

<input type=\"hidden\" value=\"<%=reqeust.querystring(\"kuponid\")%>\" name=\"kuponid\">

Thomas
Avatar billede dp2001 Juniormester
21. december 2001 - 19:49 #7
Alle pointene går til thb.
Avatar billede thb Nybegynder
21. december 2001 - 20:53 #8
tak skal du ha´