Avatar billede koenigs Nybegynder
20. december 2001 - 17:49 Der er 8 kommentarer

Flere spillere på samme NetExpres ADSL

Jeg har et enormt problem, som jeg vil give hvad som helst for at få løst.

Når jeg har vennerne over til netværk køre det hele fint med min router (speedstream) og min switch. Vi kan alle spille mod hinanden i netværksspil og gå på internettet for at downloade eller surfe.

Nu til det enorme problem. Vi kan ikke spille på samme server over internettet, da routeren jo kun har en ip-adresse ud af til.

Hvad skal jeg dog gøre? 615 point for at svar der virker!
Avatar billede meilby Nybegynder
20. december 2001 - 17:57 #1
Der er ikke ret meget at gøre andet end at ringe til TDC og sig du vil have flere IP\'er på din linie!

Du kan få op til 6 IP\'er!

Avatar billede koenigs Nybegynder
20. december 2001 - 18:21 #2
Jeg har fået af vide at man ikke kan købe ekstra IP\'er til Netexpres, men kun til deres Bredbånd produkter.
Avatar billede meilby Nybegynder
20. december 2001 - 18:24 #3
Så er der ikke noget at gøre så skal du op og have deres bredbånd før det vil virke!
Avatar billede koenigs Nybegynder
20. december 2001 - 18:26 #4
Jeg fik at vide at der skulle være en måde at gøre det på alligevel. Så nu venter jeg bare på et svar.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
22. december 2001 - 17:37 #5
koenigs-> Problemet er ikke at routeren kun har én ip adresse på ydersiden, da routeren køre på OSI modellens Lag 3 = ip adresser og dit LAN køre på Lag 2 = MAC adresser, så det skal routeren nok holde styr på da der er en MAC adress i den ippakke som routeren får fra Spilleserveren.

Køre du med fast ip på Pc´eren ?
ellers prøv det.

Ellers må det være noget med portene, det er jo det store problem med speedstream.
Avatar billede koenigs Nybegynder
22. december 2001 - 18:30 #6
Hvordan kører man med fast IP på PC\'en? Jeg kører med Win XP. Kan du ikke fortælle hvordan det gøres.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
28. december 2001 - 16:04 #7
koenigs-> Du skal højerklik på \"My Network Places\" (US Version) på desktop´en klik properties dobbelklik \"Local Area Connection\" klik \"properties\" og under fanbladet \"General\" dobbelklik på \"internet protocal (TCP/IP)\" klik så prikken står ud for \"Use the following IP address\" skriv ud for:
IP address: 192.168.1.6
Subnet mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1

klik så prikken står ud for \"Use the following DNS server addresses\" og skriv ud for:
Preferred DNS server: 194.239.134.83
Alternate DNS server: 193.162.153.164

Klik ok og ok OSV...
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2004 - 11:37 #8
der er ikke meget at gøre. du må prøve at ringe ind, og få nogle flere ip-adresser på linjen.