Avatar billede dyrby Nybegynder
20. december 2001 - 16:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vandrette strejer i dialoger

Jeg vil gerne lave nogle vandrette streger med \"overskrifter\"  til at dele min dialog op med. Svarende til:

overskrift---------------------------
[v] check1
[ ] check2

[Editbox]

overskrift 2-------------------------

Andet control sjov....

Jeg ved microsoft bruger sadanne streger flere steder... men jeg kan ikke finde nogen control der kan lave dem? Nogen der har erfaringer med at lave sådan nogle?
Avatar billede borrisholt Novice
21. december 2001 - 07:08 #1
Hvis du bruger Borland C++ Builder kan du bruge en Panel, so du sætter op til at være sinkert, og sætter højden til 2 pixels. Det plejer jeg at gøre ...

JEns B
Avatar billede soepro Nybegynder
21. december 2001 - 09:09 #2
TPanel gør at du kan trykke på stregen, hvis du bruger TBevel (stadig med højden 2) kan man ikke.
Avatar billede borrisholt Novice
21. december 2001 - 09:12 #3
soepro>> Du har sikkert ret (Det har du tit) :-) Men gidder du ikke lige forkalare dig nærmer ....

Jens B
Avatar billede dyrby Nybegynder
21. december 2001 - 09:27 #4
Tak for svaret.. selvom jeg benytter Visual C++ og MFC, kunne det bruges alligevel ;) For andre kan jeg beskrive hvordan jeg gør:

m_Test er en \"static text\" control som er sat ind i min dialog. m_text har ingen tekst og er sat til stylen til \"Sunken\".
Da man i dialog editoren ikke kan lave den smallere end ca. 10 pixels har jeg ændret højden kodemessigt på følgende måde:

/////////////////////////////////////////////
CRect tester;
m_Test.GetWindowRect(&tester);
tester.bottom -= tester.Height() - 2;
ScreenToClient(&tester);
m_Test.MoveWindow(&tester);
/////////////////////////////////////////////

Det er dog en besværdlig måde at gøre det på :( så hvis der er andre der kender en smartete måde vil jeg gerne vide det!
Avatar billede dyrby Nybegynder
21. december 2001 - 10:10 #5
Ydermere er jeg nød til at beregne breden på stregen på bagrund af den overskrift der skal stå foran stregen (skal understøtte flere sprog).... meget besværligt bare for at få en streg synes jeg!