Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
19. december 2001 - 09:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Læse fra en html dokument

Hej experter jeg har et lille problem.
Jeg bruger følgende php script til at læse dags statistik til mit site:

Der har idag været <?php
$input = file(\"http://www.danskebanner.dk/webstat/usage_200112.html\");
$input = $input[55];
print strip_tags($input);
?> bannervisninger.

Linie 55 er stat for idag, hvordan ændrer jeg scriptet så det kan vise stat for imorgen (så er linien jo 56) kan man evt. bruge d.d og så lægge en fast faktor til, noget som :

$input = $input[dato_i_dag + 36];  ??????

NB: Jeg er IKKE inde i PHP ;)

100 points for svar
Avatar billede delphimann Nybegynder
19. december 2001 - 09:27 #1
$input = $input[dato_i_dag] + 36;
Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
19. december 2001 - 09:29 #2
Jeg tvivler på at det virker :)
Avatar billede delphimann Nybegynder
19. december 2001 - 09:32 #3
hmmm du kan ikke http://www. enadresse.dk
i php... fordi det er en onserver action.. også ville du kunne include alle andres filer.. og det ville ikke være godt... så staten skal ligge på din server...og du skal vide hvor den ligger forhold til din web mappe...
Avatar billede oetting Nybegynder
19. december 2001 - 14:06 #4
Man kan godt læse en fremmed fil med file();
filen bliver læst som en browser ville læse den, den bliver altså hvis nødvendigt fortolket inden den bliver sendt ud.

Prøv lige at forklar lidt tydeligere hvad det er du vil. Statestik for i morgen? Kan din server se ud i fremtiden? Linie 55 i den fil du nævner er alle visits i december!
Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
19. december 2001 - 14:10 #5
haha nej det tror jeg ikke den kan.

prøv at kikke på http://www.danskebanner.dk/webstat/usage_200112.html

Linie 55 indeholder stat. for idag den 191201
Imorgen hedder linien 56 osv.

Hvis jeg bruger det script jeg har nu vil den jo altid vise stat. for 191201

Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
19. december 2001 - 14:12 #6
Jeg jeg har brug for er det script jeg har (det virker) men det skal kunne tælle 1 frem hver dag.

Avatar billede oetting Nybegynder
19. december 2001 - 14:52 #7
Her er et forslag, jeg er gået ud fra at det er antal visits i dag du vil have.
<?php
$dag=date(\'j\'); # Finde nr dag i måneden
$linie=123+13*$dag; # starter i linie 123 hvilket er 13 linier fra første info her efter går den 13 linier frem afhængigt af hvilken dag vi har
$input = file(\"http://www.danskebanner.dk/webstat/usage_200112.html\");
$input = $input[$linie];
print strip_tags($input);
?> visits i dag.
Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
19. december 2001 - 15:03 #8
Det ser ud til scriptet virker men jeg vil godt lige vente til imorgen inden du får point hvis det er iorden (så kan jeg se om det virker)

Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
20. december 2001 - 07:40 #9
Det virker som det skal, tak for hjælpen.
Og her er så point :)
Avatar billede oetting Nybegynder
20. december 2001 - 10:06 #10
Jeg takker!