Avatar billede nope Nybegynder
08. april 2000 - 20:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tal i form

Jeg har et lille problem mht til en formular med 3 felter. De skal kun indeholde nogle tal og på den side formularen fører hen til skal de tre tal lægges sammen. Hvis felt et indehoder 50, felt to indeholder 20 og felt tre indehoder 20 skriver den bare 502020. Kan nogen hjælpe mig ?
Avatar billede tybo Nybegynder
08. april 2000 - 21:01 #1
Ja gi felterne forskellige navne og så hent fra hver enkelt.
Du har sikkert givet de 3 textfelter samme navn
Avatar billede sjensen Nybegynder
08. april 2000 - 23:56 #2
Lav talfelterne om fra en text til et tal og lag dem sammen:

sum = int("felt1") + int("felt2") + int("felt3")
response.write sum

Avatar billede sjensen Nybegynder
08. april 2000 - 23:56 #3
ups, lag = læg
Avatar billede mike@work Praktikant
09. april 2000 - 00:50 #4
Tybo: Hvis man giver felterne samme navn, så får man en komma sepereret streng - I det her tilfælde: 50, 20, 20

Just some info !!!
Avatar billede nope Nybegynder
09. april 2000 - 12:14 #5
sjensen: hvordan laver man et textfelt til et talfelt ?
Avatar billede mike@work Praktikant
09. april 2000 - 14:11 #6
Nope: Du laver ikke selve formular feltet til et tal felt.....
Du har dine indtastningsfelter som normalt, og når du hiver resultatet ud så laver du indholdet af formfelterne om så det bliver betragtet som et tal af ASP'en - Default så betragter ASP formfelter som tekst og det er det du skal ændre Eks:

Du har dine formfelter som du plejer - Lad os antag de hedder: ValueOne, ValueTwo, ValueThree

Når du så i din ASP vil have lagt de 3 tal sammen så gør du som sjensen har skevet laver værdierne om fra tekststrings til tal:

sum = int(Request("ValueOne")) + int(Request("ValueTwo")) + intRequest("ValueThree"))

Og skriver værdien ud af de 3 tal:

Response.write sum