Avatar billede delbing Nybegynder
17. december 2001 - 22:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Printere og Terminal Services

Jeg har en medarbejder der fjernarbejder vha. Terminal Services over en ISDN forbindelse, men vi kan ikke få hans printer derhjemme til at skrive ud.

Jeg så gerne nogle forslag til de evt. kendte problemer omkring ovenstående inden jeg satte mig hjem til medarbejderen og arbejdede på det igen.

Begge maskiner er win2k og printeren har sin egen IP-adresse i hans hjemmenetværk. Spørg for yderligere detaljer.
Avatar billede egadm Nybegynder
17. december 2001 - 22:37 #1
hvis netværket er sat rigtigt op og han skal printe gennem terminal services burde alt være at tilføje printeren på serveren og lade ham bruge densom hans standart printer i terminal services.

Hvis dette ikke virker prøv at tilføje den lokalt på hans maskine og share den map til føj den på serveren gennem sharen lad set den som hans standart printer på serveren
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. december 2001 - 22:41 #2
Du skal have mappet hans printer til LPT porten!

Når den er dette, vil den automatisk blive overført til Terminal Sessionen.

Driveren skal være installeret på serveren (Terminal serveren) for at det virker.
Avatar billede delbing Nybegynder
07. marts 2003 - 16:38 #3
Arbejdspladsen har ikke været i brug længe, men nu kører den igen (denne gang over internet VPN).

Jeres løsninger virkede ikke, men deltag gerne i det næsten identiske spørgsmål på http://www.eksperten.dk/spm/325732