Avatar billede ps Nybegynder
05. april 2000 - 16:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue ved link

Jeg har en side med 4 links, der alle åbner i et nyt vindue (TARGET="_NEW").
Det jeg har brug for er at sikre, at alle linkene åbner i samme nye vindue(selvfølgelig ikke på samme tid) således, at jeg aldrig har mere end 2 åbne vinduer (min hovedside og et "linkvindue").
Er det muligt at løse dette på en nogenlunde simpel måde (jeg er ret ny i "faget").

Hvis det er muligt kunne jeg også godt tænke mig at styre placering og størrelse af "linkvinduet" samt at fjerne menubar, værktøjslinie m.v. i "linkvinduet" så det eneste brugeren har mulighed for er at lukke vinduet.
Avatar billede doeleman Nybegynder
05. april 2000 - 16:27 #1
Hvis du sætter TARGET til noget andet end "_new", f.eks. mitVindue, skal du bare bruge det samme TARGET i alle links.

Med hensyn til at fjerne menubar, værktøjslinie osv. er du nødt til at bruge JavaScript. Du kan finde en praktisk html-kodegenerator på http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm

Mvh. Christian
Avatar billede fico Nybegynder
05. april 2000 - 16:47 #2
Det med at fjerne toolbar og menulinje osv. gøres sådan.
<html>
<head><title>en tosse side</title>
<script>
function new() {
window.open("filen.htm","Titlen","toolbar=no, menubar=no, scroolbar=no")
}
</script>
</head>
</body>
<a href="#" onclick="new()">Se min lille katekilling</a>
</body>
</html>
Avatar billede tgl Nybegynder
05. april 2000 - 18:55 #3
Hej PS

Som fico skriver kan du kalde funktionen new() og dermed åbne et nyt vindue med prædefinerede attributter. Du skal også huske at sætte width=<antal pixel> og height=<antal pixel>.

Desuden kan du føje linket til en værdi som du trækker ud fra en databse som f.eks. <a href="filnavn?parm=<%parm1%>"><%=værdi%></a>

Jeg kan sende dig et komplet eksempel hvis du ønsker det.
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2000 - 01:17 #4
<ole>
Det er vigtigt i den forbindelse ikke at ændre navnet på popup-vinduet - i viste eksempel: 'Titlen'.
Gør man det, vil den ny side poppe op i et 3. vindue. Bruger man derimod samme vinduesnavn, vil browseren loade dokumentet i det allerede åbne vindue, ved navn 'Titlen'.
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2000 - 01:20 #5
Og hvis ps ellers er tilfreds med en klon af hovevinduet (ved brug af TARGET="_NEW"), behøver han ikke angive mål på det nye vindue ved window.open().
Avatar billede solarsys Nybegynder
25. april 2000 - 10:24 #6
Hvorfor ikke lave et javascript som passer til hvert link saa du ikke skal have en function til hvert individuel link ?

Prøv med dette:
function NewWindow(source) {
var url=("" + source + ".html");
  iwin =window.open(url,"iwin",'width=etllerandet,height=etellerandet,toolbar=no,scrollbars=no,menu=no,location=no')
  }

i "" for + source + kan du lave en henvisning til et dir hvis du nu tilfældivis har placeret dine filer i et ander directory....

Håber du kan bruge det....

//Solar
Avatar billede ps Nybegynder
08. maj 2000 - 15:48 #7
Ups ! Her var vist lige et spørgsmål, jeg har glemt at lukke.
Jeg har valgt at tildele pointene efter "først til mølle" princippet, men i skal alle ha´ stor tak for hjælpen.

/PS