Avatar billede dakinenexus Nybegynder
13. december 2001 - 13:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan man med en TRecordStream?

Hej med jer.

Jeg er faldet over en component ved navn TRecordStream. Et eller andet siger mig at den er ret smart men jeg kan ikke få noget hjælp op på den.
Kan en eller anden fortælle lidt om hvad man kan med den?
I en Delphi bog står der \"It can be used to store items that aren\'t objects.\" ....... Men umiddelbart bliver jeg ikke så meget klogere af det!
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. december 2001 - 13:15 #1
Hvor er du faldet over den ?? den er da ikke i D6 er den ??
Avatar billede stoney Nybegynder
13. december 2001 - 13:26 #2
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
13. december 2001 - 15:00 #3
-> Martinlind:

Om den er i Delphi6! Øhhh det kunne selvfølgelig forklare hvorfor jeg ikke kan få noget hjælp op på den!
Jeg har set den TRecordStream brugt i et eksempel fra bogen \'Delphi5 Developers Guide\' fra Sams.

Ser man på Object hierarchy diagrammet over D6 så er der en klasse ved navn TStream. Der er godtnok ikke nævnt noget TRecordStream. Tilgengæld findes en TFileStream.

Forvirringen er nu total!
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. december 2001 - 15:05 #4
Hvis du kigger på stoney\'s link kan du se def. og den er ikke i D6, det er en TStream der kan håndtere Records men den def. som du kan se på linket er \"hardcoded\" til TPersonRec som også er def. du kan bruge den lidt ala en TList

/Martin
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
13. december 2001 - 15:14 #5
Ja okey.
I Stoney\'s eksempel opretter de en klasse ved navn TRecordStream som nedarver fra klassen TFileStream.
TRecordStream = class(TFileStream)

Det er sådan det skal forstås så!

Avatar billede martinlind Nybegynder
13. december 2001 - 15:16 #6
Yep, så for de en slags \"FileDB\" det svare lidt til som man gjore i gamle dage

VAR
  Myf : File of MyRecord;
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
13. december 2001 - 15:43 #7
Okey.
Det er sgu\' da lidt smart! Det betyder altså at man kan få en tekstfil til at opfører sig som en lille database. Hmmn. Det må jeg vist prøve at arbejde lidt med.
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. december 2001 - 15:46 #8
Ja, men den er IKKE lig et DataSet, der skal lidt ben arb. til også.

PS. Man kan ALT med Delphi :)