Avatar billede jenneren Nybegynder
13. december 2001 - 01:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

defragmenteringsproblem m.m.

Jeg har siden jeg indstallerede en CD-brænder på min PC, haft nogle problemer:

1. Visse ting går m e g e t langsomt. Det gælder bl.a. når jeg skal lukke Windows. Jeg får en melding om at programmet ikke responderer, og skal her trykke \"end task\" for at lukke ned. Når jeg vil åbne f.eks. control-paneler, går det ultra langsomt. Jeg har en pentium 2 processor (533Mhz) og 320 MB-ram.

2. Når jeg prøver at defragmentere harddisken får jeg efter 11% fuldførelse denne fejlmelding: \"could not acces this part of the drive\".
Jeg har startet cpu\'en i fejlsikret tilstand, så der har ikke været andre programmer kørende.

Avatar billede 2cool Nybegynder
13. december 2001 - 02:08 #1
www.oo-software.com kan du hente et program som kan defragmenterer din disk meget bedre end den indbyggede - så prøv den, da jeg synes det lyder som om der er nogle kurrupte data på din disk!! Du har virus chekcer ikke?
Avatar billede 2cool Nybegynder
13. december 2001 - 02:08 #2
Direkte link til defrag programmet har du her!
http://www.oosoft.de/cgi-bin/download/download-e.pl
Avatar billede 2cool Nybegynder
13. december 2001 - 02:09 #3
PS: Du behøver ikke udfylde formen, bare tryk på proceed
Avatar billede egadm Nybegynder
13. december 2001 - 07:47 #4
ude på microsoft update ligger der et par patches so hjælper din maskine med at lukke ned
Avatar billede egadm Nybegynder
13. december 2001 - 07:49 #5
hvis det er en ide brænder du har så prøv også at hente den nyeste ide controller driver fra din bundkort\'s fabrikant
Avatar billede snubby Nybegynder
13. december 2001 - 09:35 #6
hej
det kan skyldes at du har forskellige ramblokke
installeret.
defrag,prøv at genstarte i dosmode kør scandisk/all.

hilsen    snubby
Avatar billede 2cool Nybegynder
13. december 2001 - 12:35 #7
Hvad er det for et program som ikke responderer?
Avatar billede jenneren Nybegynder
13. december 2001 - 13:29 #8
Øverst i vinduet der dukker op når jeg vil lukke står: WIN95 RPC Wmsg Window.
Jeg har prøvet at downloade defrag-programmet fra oo-software. Man skulle indstallere et program der hed Microsoft Management Console. Det gjorde jeg så, men bliver stadig bedt om at indstallere det for at kunne gennemføre indstallationen af defrag-programmet. Kan programmet mon kun køres med windows NT eller 2000?
Avatar billede 2cool Nybegynder
13. december 2001 - 13:51 #9
arrgg, måske er det kun til Windows 2000 - jeg ved det faktisk ikke, jeg har aldrig selv prøvet at køre Windows 95 eller 98. Men RPC står for Remote Procedure Call - altså noget netværksprogrammering, det lyder underligt synes jeg!
Avatar billede nhb Nybegynder
13. december 2001 - 13:55 #10
husk at lukke alle programmer ned der ligger i Højre hjørne. det er ikke altid at den kan finde ud af det
Avatar billede hardon Nybegynder
23. december 2001 - 10:57 #11
hvad angår defrag ... luk alt undtagen explore med ctrl/alt/del og kør defrag såå

ellers prøv programmet her http://www.powerquest.com/partitionmagic/
som renser din HD og fdisker på en gang
Avatar billede jenneren Nybegynder
13. januar 2002 - 22:19 #12
Jeg har prøvet at lukke alt ned adskillige gange. Intet synes at virke. Der er tilsyneladende en fejl på min harddisk, for nu vil windows scanne harddisken hvergang jeg starter op.
Jeg bider i det sure æble og formaterer harddisken.
Tak for hjælpen.
Avatar billede hardon Nybegynder
14. januar 2002 - 07:26 #13
det kan du gøre med det link jeg har lavet til dig uden at slette noget
Avatar billede hardon Nybegynder
03. oktober 2002 - 01:14 #14
luk lige sp makker
Avatar billede jenneren Nybegynder
15. januar 2003 - 14:51 #15
Nå ja makker. Bum.