Avatar billede beta5 Nybegynder
12. december 2001 - 21:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

brug af font på website som uploadet fil

er der nogen der kan hjælpe mig med at lægge en font fil på en hjemmeside hvor fonten bliver brugt til skrift?

Heeelp
Avatar billede maxium Novice
12. december 2001 - 21:12 #1
så skal brugeren også have den font på sin pc for at se din site
Avatar billede megalw Nybegynder
12. december 2001 - 21:13 #2
Det kan du ikke, den bruger der skal se din side skal selv have den skrifttype du vil bruge...
Avatar billede beta5 Nybegynder
12. december 2001 - 21:14 #3
Nej det er muligt.. det har jeg hørt.... man kan vist skrive det i stylesheetet...
Avatar billede beta5 Nybegynder
12. december 2001 - 21:15 #4
Nu må i lige.. eheh Kan det passe?
Avatar billede maxium Novice
12. december 2001 - 21:16 #5
ja det passer (lav din tekst i flashtekst)
Avatar billede maxium Novice
12. december 2001 - 21:17 #6
hvis at du har dreamveaver 4 så kan du skrive i flash så skrifttypen på din site
Avatar billede beta5 Nybegynder
12. december 2001 - 21:17 #7
Det kan ikke passe..
Avatar billede beta5 Nybegynder
12. december 2001 - 21:18 #8
Kan vi lige få en ekspert til stede!.. eheh
Avatar billede waldowolf Nybegynder
12. december 2001 - 21:25 #9
Vil tror du ikke kan installere font på dine besøgnedes Computer, fordi:

1. En font sløver start hastigheden, hvis alle sider gjorde det, vill der jo blive fyldt med fonte, og computer vil være lang tid om at starte.

2. Mener også at de forskellige font-biblioteker ligger forsklligt sted alt efter OS, en anden god grund, til det ikke kan lade sig gøre.

Som alternativ kan du bruge en font som alle har: verdana, arial er god non-sherif font, times new roma en sherif-font.

Hvis det så absolute skal være den font, vil jeg nok ikke bruge Flash, da du alligevel afskarer nogle bruger, udnøvendigt.

Lig det da heller i et *.gif billede.

Mvh - Casper S
www.enter-s.dk
Avatar billede beta5 Nybegynder
12. december 2001 - 21:28 #10
Tak.. en ekspert sku der til! :) Tak..
Avatar billede waldowolf Nybegynder
12. december 2001 - 21:34 #11
Så lidt, selvom det nok ikke var det svar du søgte ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. december 2001 - 08:02 #12
Jeg vil lige sige at det absolut heller ikke an betale sig at lave det i Flash.

For at \"andre\" fonte virker i Flash skal du bruge en funktion der hedder \"Embed Fonts\" - Den minder meget om idéen med at smide hele fonten på en webside. Det betyder at en Flashfilm vokser mellem ca 30-50 Kb fordi du bruger en ikke standard skrifttype.

/Nikolaj

http//www.nikolajdu.dk
Avatar billede krogstrup Nybegynder
14. december 2001 - 11:58 #13
Prøv at gå ind på dette site:

www.edag.dk

Læg mærke til disse linjer i det anvendte stylesheet:

@font-face {font-family:headline; src:url(headline.eot);}

H1
{font-family:headline; font-weight:bold; font-size:26px; color:#362808; width:100%; border-bottom-width:1px; border-bottom-style:solid; border-top-width:1px; border-top-style:solid; border-bottom-color:#85610B; border-top-color:#85610B; margin-bottom:7px; padding-top:1px; padding-bottom:1px;}

Der er garanteret ikke nogen af jer, der har den font, der bruges i overskriften, installeret på jeres pc´er

DET KAN LADE SIG GØRE !

Se f.eks. også www.zulu.dk