Avatar billede brian123 Nybegynder
12. december 2001 - 13:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

slet data i en access database

Er der nogen der ved hvordan man kan få ASP til at slette alle records i den access database på et fast tidspunkt. f.eks. hver uge eller måned ??
Avatar billede jumario Nybegynder
12. december 2001 - 13:17 #1
Det burde være ret simpelt

IF DATE = xx-xx-xxxx THEN
  delete from tabel
END IF
Avatar billede brian123 Nybegynder
12. december 2001 - 13:23 #2
Jamen hvis den nu skal gøre det hver uge eller hver måned automatisk, så skal jeg jo enten rette i ASP filen hvergang eller også skal jeg skrive den sætning flere gange....

Det skulle helst gå helt automatisk.
Avatar billede pfp Nybegynder
12. december 2001 - 13:25 #3
Her er så mit bud, men har dog ikke testet det:

<!--#include file=\"adovbs.inc\"-->
<%
Dim varMindag
\' her sætter du hvilken dag i måneden databasen skal tømmes!
varMindag = 12

If varMindag = Day(Now) then

\' her opretter vi forbindelse til din database
Set Connect = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Connect.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.Mappath(\"database.mdb\")
Set RecSet = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")

\' og her sletter vi så indholdet
SQL = \"Delete * from Tabel\"
Connect.Execute (SQL)
End if
%>

I dette eksempel sletter den alt fra din database hver gang det er den 12. i måneden (som i dag).

Håber det var det du skulle bruge :-)

/pfp
Avatar billede brian123 Nybegynder
12. december 2001 - 13:47 #4
Hvad så hvis det skal være hver mandag f.eks. at den skal slette ??
Avatar billede pfp Nybegynder
12. december 2001 - 13:58 #5
Så laver du dette:

<!--#include file=\"adovbs.inc\"-->
<%
Dim Mandag
\' her indstilles ugedag
Mandag = 2

If Mandag = Weekday(Now) then

\' her opretter vi forbindelse til din database
Set Connect = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Connect.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.Mappath(\"database.mdb\")
Set RecSet = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")

\' og her sletter vi så indholdet
SQL = \"Delete * from Tabel\"
Connect.Execute (SQL)
End if
%>

Som du kan se øverst har hver dag i ugen et nummer:

1 = Søndag
2 = Mandag
3 = Tirsdag
4 = Onsdag
5 = Torsdag
6 = Fredag
7 = Lørdag

Avatar billede pfp Nybegynder
12. december 2001 - 14:00 #6
Ja ok det var nok mest rigtigt at gøre sådan her, der jo ingen der siger at det altid skulle være mandag :-)

<%
Dim Ugedag
\' her indstilles ugedag
Ugedag = 2

If Ugedag = Weekday(Now) then
%>

/pfp
Avatar billede brian123 Nybegynder
12. december 2001 - 14:05 #7
Tusind tak for svaret
Avatar billede brian123 Nybegynder
12. december 2001 - 14:16 #8
Skal det her stå på en asp side for sig selv, eller hvor skal det her stå ??

den include file hvad er det for en ?
Avatar billede pfp Nybegynder
12. december 2001 - 14:32 #9
Jeg ville lægge denne kode i en fil for sig selv. Men du skal lige være opmærksom på at denne kode jo ikke bliver udført af sig selv; noget skal fortælle den at den skal køre scriptet! Så vidt jeg ved kan det ikke lige umiddelbart lade sig gøre at filen køres automatisk hver dag...filen skal med andre ord kaldes. Den kunne fx kaldes, hvis du ved at din side har mindst et besøg hver dag. Man kunne så inkludere dette på forsiden.

Håber du forstår hvad jeg mener.

<!--#include file=\"adovbs.inc\"--> er en fil fra Microsoft som bruges i forbindelse med databaser. Hvis du ikke har den kan jeg evt. sende den til dig.

/pfp
Avatar billede brian123 Nybegynder
12. december 2001 - 14:43 #10
Jamen det hjalp mange tak, jeg har filen nu.

Du ved vel ikke någet om det andet spørgsmål som jeg har postet med If sætning ???
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 11:36 #11
Øvvvv, det virkede ikke, jeg havde prøvet at sætte den til at slette databasen idag det ville den ikke ??!!
Avatar billede pfp Nybegynder
13. december 2001 - 11:39 #12
Hvordan havde du indtillet den og hvilken fejl fik du?

/pfp
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 11:43 #13
Jeg prøvede at sætte den til 5 altså for torsdag, men det gjorde den ikke, da jeg stod op her til morgen var de der stadig. Den skulle jo have startet på en ny ?
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 11:44 #14
Jeg har selvfølgelig incl. scriptet i den fil der henter statistikken frem på skærmen, den side starts nemlig hvergang der er nogen der kommer ind på siden.
Avatar billede pfp Nybegynder
13. december 2001 - 12:37 #15
Ja hvis du er sikker på at scriptet bliver kørt så skulle det jo egentlig gerne virker. Hvis du ikke finder ud af en løsning, så prøve at sende dine filer til peter@votus.dk så skal jeg prøve at se om jeg kan få det til at virke.
Avatar billede brian123 Nybegynder
13. december 2001 - 12:53 #16
Undskyld, men jeg tror jeg har fundet fejlen, min servers dato var sat 1 dag frem, det vil sige den troede det var fredag idag, hmm, jeg tror det er her problemet er, jeg venter til i morgen.