Avatar billede jakob_eg Nybegynder
11. december 2001 - 18:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ny død computer

JEg har lige købt ny strømforsyning, Asus P4T-F bundkort, Samung RD-ram og P4 1,7GHz cpu.

Jeg samlede det hele og fandt ud af at computeren starter op, men der er intet signal til skærmen, og snakkede så med nogle kloge hoveder so sagde at det var strømforsyningen der var defekt, så den har jeg nu fået byttet, men det er stadig det samme problem.

Hvad kan der være galt, jeg tror selv at det kan være bundkortet, da jeg efter mit køb har hørt at asus ikke er så gode som de var en gang
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. december 2001 - 18:15 #1
siger maskinen bip når den starter?
Avatar billede omen Nybegynder
11. december 2001 - 18:19 #2
Asus har altid været godt, det er stadig godt, og vil altid være godt :-)
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 18:23 #3
Kan du løsne nogle skruer på skærmkortet som holder \"vinkelhjernet\" fast, og på den måde få skubbet kortet lidt længere ned i slottet?
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
11. december 2001 - 18:38 #4
Maskinen kommer med nogle små bip når den starter, men ikke de bip der indikerer at der er noget galt med noget hardware.
Det er heller ikke grafikkortet, for det sidder langt nede i AGP-slottet, og når jeg sætter det i en anden computer virker det fint.
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 18:44 #5
Bios skal måske være sat til at (søge efter vga) eller lign.
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
11. december 2001 - 18:52 #6
Jeg kan jo ikke sætte bios til at søge efter VGA når jeg aldrig kan se noget på skærmen
Avatar billede peet-49 Novice
11. december 2001 - 19:03 #7
Prøv, at sætte en anden skærm på, det kan jo være den er stået af. Det sker somme tider, når man mon/demonterer skærm med spænding på.
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
11. december 2001 - 19:06 #8
Nj det er ikke skærmen, for jeg benytter den samme skærm til en anden computer, og desuden har jeg prøvet med en anden skærm
Avatar billede peet-49 Novice
11. december 2001 - 19:08 #9
Har du også prøvet, at montere et andet VGA kort. Du kunne jo prøve fra den anden maskine.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
11. december 2001 - 19:12 #10
Det er garanteret fordi du enten ikke har eller fejlplaceret \"de små ledninger\" som kommer fra strømforsyningen ned til bundkortet.

Nærmere betegnet er det \"PWR_FAN\" (power supply fan connector) .. hvis den ikke sidder i, eller er sluttet forkert til, så starter maskinen ikke .. ej heller strømforsyningen.

Så du skal bare placerer den rigtigt så kører maskinen som en drøm.
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
11. december 2001 - 19:13 #11
Jeg har både prøvet med et andet AGP og et PCI grafikkort
Avatar billede francke Nybegynder
11. december 2001 - 19:14 #12
Du skriver:
\"Maskinen kommer med nogle små bip når den starter\"!!  Det skal den ikke!! Kun eet biip!
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
11. december 2001 - 19:15 #13
>>x4all_dk<< Det er ikke fordi de er monteret forkert, for maskinen starter, men den virker ikke
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
11. december 2001 - 19:16 #14
>>Francke<< Så vidt jeg husker kommer der 3 små bip
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
11. december 2001 - 19:17 #15
>>Francke<< Først 2 bip og så en lille pause, og så 1 bip
Avatar billede lazac Nybegynder
12. december 2001 - 13:28 #16
Avatar billede lazac Nybegynder
12. december 2001 - 13:36 #17
For AwardBIOS er der kun en BeepCode og det et langt + to korte, alle andre kombinationer tyder på RAM-fejl.
Avatar billede jakob_eg Nybegynder
13. juni 2004 - 20:04 #18
Ja det var så bundkortet der var dødt