Avatar billede toasten Nybegynder
11. december 2001 - 02:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

popup

Jeg skal lave små HTML popups fra min flashfilm, men jeg kan ikke få det til at virke ordentligt.

Kan man ikke bare bruge

on (release) {
getURL (\"java script:MM_openBrWindow(\'http://www.krabbejohn.subnet.dk/toplister.htm\',\'\',\'status=yes,width=786,height=502\')\");
}
Avatar billede dcoder Nybegynder
11. december 2001 - 02:28 #1
Prøv at skift MM_openBrWindow ud med window.open
Avatar billede toasten Nybegynder
11. december 2001 - 03:02 #2
nyt problem!
når popuppen kommer går man væk fra flashen!
hvordan kan jeg løse dette?
Avatar billede dcoder Nybegynder
11. december 2001 - 03:05 #3
Prøv med tellTarget istedet for getURL, er ikke helt sikker det er lidt længe siden jeg har rodet med lige det :)
Avatar billede toasten Nybegynder
11. december 2001 - 03:16 #4
virker desværre ikke =[
Avatar billede dcoder Nybegynder
11. december 2001 - 03:37 #5
Efter nogle forsøg kom jeg frem til dette, som virker, dog skal su lige være opmærksom på at hvis du tester det i flash med \'test movie\' så vil den åbne to vinduer, et til at afvikle dit javascript (det kan flash ikke selv) og selve popup vinduet... Når du gemmer det og kører det i en browser virker det fint... Har lige testet :)

on (release) {
    getURL (\"java script:window.open(\'http://www.domain.dk\');\");
}

Kan ikke lige se hvad forskellen på dette og så det du allerede her er, men jeg fik det til at virke i hvert fald :)
Avatar billede dcoder Nybegynder
11. december 2001 - 03:39 #6
FUCK, glem mit sidste indlæg, havde overset en ting :( Sorry
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. december 2001 - 03:39 #7
Sæt den her ind på din html side.

<html>
<head>
<script>
function openDu(url,navn,w,h){

window.open(url,navn,\'width=\'+w+\',height=\'+h)

}
</script>

Og så fra Flashen af:

on (release) {
getURL (\"java script:openDu(\'http://www.krabbejohn.subnet.dk/toplister.htm\',\'navn\',786,502)\");
}

/Nikolaj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. december 2001 - 12:17 #8
on (release) {
getURL(\"java script:window.open (\'http://www.krabbejohn.subnet.dk/toplister.htm\',\'\',\'status=yes,width=786,height=502\')\",,\"_blank\");}

/per
Avatar billede barklund Nybegynder
11. december 2001 - 19:40 #9
problemet er, at javascriptet sender eget browservinduet til ny side, hvor der står noget i stil med \"object\" et eller andet...

scriptet skal hellere hedde:
getURL (\"java script:vv=window.open(\'http://www.krabbejohn.subnet.dk/toplister.htm\',\'nyvin\',\'status=yes,width=786,height=502\')\")

eller:
getURL (\"java script:window.open(\'http://www.krabbejohn.subnet.dk/toplister.htm\',\'nyvin\',\'status=yes,width=786,height=502\');void(0)\")

prøv det.
Avatar billede toasten Nybegynder
14. december 2001 - 22:08 #10
barklund fik point fordi hans svar var det nemmeste og det mest korrekte
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2001 - 23:29 #11
Det mest korrekte??? 2+2 er altid 4.

Anyway vil jeg da gerne lige kommentere det.

1.1 Du bruger vv=window.open
1.2 Ingen void(0)

2.1 Bruger ikke vv=window.open
2.2 Du bruger void(0)

Der er kæmpe forskel på de 2 ting og mulighederne i dem, men du mener at det er mest korrekt.

Tja, det må vi andre så lære af.

/Nikolaj

Barklund - No offense :)
Avatar billede barklund Nybegynder
15. december 2001 - 00:20 #12
Jeg må lige forsvare mig en anelse her...

window.open returnerer et JavaScript objekt (js er ikke OOD men følg mig alligevel), og derfor vil det simple getURL-kald få noget retur og vise dette i browseren. Sætter man en variabel lig denne returnering, vil js-koden ikke returnere noget som helst, da en variabeltildeling alle returnerer noget i nogen sprog. Derfor vil variabeltildelingen blot få browseren til at blive i samme side.

void(0) tvinger et js til at returnere ingenting. void(hvadsomhelst) tvinger faktisk js til at returnere ingenting. man kunne også have taget hele window.open og puttet ind i en stor void(window.open(..)) og fået samme resultat.

Sidst men ikke mindst kunne man skrive \"return false\", men dette virker ikke altid korrekt - især NS giver problemer.

Alt i alt handler det om, at det kaldte getURL-javascript ikke må returnere noget som helst, og de to ovennævnte løsninger leverer denne service på simpleste måde uden bivirkninger...
Avatar billede barklund Nybegynder
15. december 2001 - 00:22 #13
...det tages højde for satvefelj med mere i foregående indlæg...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. december 2001 - 00:25 #14
Barklund - Jeg skrev med vilje no offense.

Det var nu toasten´s kommentar med: \"...det mest korrekte\" Jeg reagerede på.

Oven i købet var dit version så god at i stedet for at spørge måtte der simpelthen oprettes endnu et spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/146859

Som jeg skrev: \"...forskel på de 2 ting og mulighederne i dem, men du mener at det er mest korrekt.\"

Jeg brød mig bare ikke om begrundelsen - Har overhovedet intet mod dine 2 versioner.

/Nikolaj