Avatar billede plinnet Nybegynder
02. april 2000 - 17:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

konvertering

Hvordan konvertere man en char til en int?
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
03. april 2000 - 13:30 #1
Prøv med:

int atoi( const char *string );

Avatar billede soepro Nybegynder
03. april 2000 - 14:49 #2
Hvis det er et tal du har lagt i en char (svarende til Pascal typen Byte), kan du simpelthen skrive 'i = c;' eller 'i = (unsigned char)c;' hvis tallet er større end 127 decimalt.

Hvis det er en streng (altså et array af char's defineret vha. char c[n], hvor n er lægden af strengen + 1) skal du bruge 'i = atoi(c);' eller atol(c), hvis tallet i strengen kan være større end 65.536 som er max for en int under DOS. (Fordi en int = 2 bytes = 16 bit. Under Windows er en int = 4 bytes = 32 bit, dvs. max. 2.147.483.648.)

C++ compilere til Windows har gerne yderligere en mulighed, nemlig 'i = StrToInt(string);'
Avatar billede plinnet Nybegynder
03. april 2000 - 15:36 #3
Hvodan giver man begge svar point?
Tja nu valgte jeg tilfældigt

Tak for hjælpen til jeg begge.

Jeg ved ikke hvad vi bruger eller hvad der virker men begge dele ser fornugtigt ud.

Hilsen
plinnet