Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
02. april 2000 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Online redigering af hjemmeside script!

Jeg ville bare hører om nogle kunne lave et script hvor man kunne redigere nogle forskellige ting online som f.eks shareware programer : TITEL, URL, DESCRIPTION . også trykke save, så den ville reloade siden og den nye entry ville være der...
Avatar billede bocker Nybegynder
02. april 2000 - 16:06 #1
<%
mode = Request.QueryString("mode")
id = Request.QueryString("id")

set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" Server.MapPath("database.mdb")

set rs = Conn.Execute("SELECT * FROM tabelnavn WHERE ID=" & id)

if mode = "" then

Response.Write("<form action='update.asp?mode=submit&id=" & id & "' method='post'>")
Response.Write("<input type='text' name='titel' value='" & rs("TITEL") & "'>")
Response.Write("<p>")
Response.Write("<input type='text' name='url' value='" & rs("URL") & "'>")
Response.Write("<p>")
Response.Write("<textarea name='description'>" & rs("DESCRIPTION") & "</textarea>")
Response.Write("<p>")
Response.Write("<input type='submit'>")
Response.Write("</form>")

rs.Close
set rs = nothing

elseif mode = "submit" then

Conn.Execute("UPDATE tabelnavn SET TITEL='" & Request.Form("titel") & "', URL='" & Request.Form("url") & "', DESCRIPTION='" & Request.Form("description") & "' WHERE ID=" & id)

end if

Conn.Close
set Conn = nothing
%>

Så skal du selv lave en side, som sender brugeren videre til update.asp, med et ID, så man ved hvilket side den skal finde frem. OK?
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
02. april 2000 - 16:35 #2
Jeg er overhovedet ikke god til ASP så det ka jeg ikke :) ... Hvis du gider lave det hele og sende det til mig, får du alle mine points.... ok?
Avatar billede bocker Nybegynder
02. april 2000 - 16:59 #3
alle dine points? jo det kan vi da godt sige, hvad er din mail?

Så laver jeg det i aften...skal i byen og spise nu.
Avatar billede radz0r-crw Nybegynder
02. april 2000 - 20:18 #4
Ok fedt nok... Min email er : mp3@jkp.dk ... Der skal være :
pics+urls+description og det lign... :)
Hvis du ka det så er det fedt!
Også en login side hvor der er MEMBER NAME og PASSWORD ... men bare kontakt mig på mailen.