Avatar billede plindberg Nybegynder
09. december 2001 - 23:51 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke få telnet-kontakt til cisco 677 router fra cybercity

Hej Eksperter.
Jeg har lige fået ADSL hos cybercity, men skal på grund af en ændring fra global ip til standard-abonnement re-konfigure min router (cisco 677). Jeg har fået tilsendt et mgmt-kabel som skulle kunne bruges til at kontakte routeren, men det er som om at den slet ikke kan få kontakt. Jeg har prøvet at telnette den på ip: 10.0.0.1 som jeg har fået at vide fra cybercity, men stadig ingen kontakt.. Jeg kører med XP som styresystem.

Det skal lige nævnes at jeg godt kan få net-forbindelse gennem routeren, men kun på en af de computere som er koblet på switchen!

Al hjælp er mere end velkommen!
Avatar billede gpa Nybegynder
09. december 2001 - 23:55 #1
Ikke helt forstået hvad dit problem er? Prøv igen
Avatar billede plindberg Nybegynder
09. december 2001 - 23:57 #2
Jeg kan ikke komme i kontakt med routeren via telnet, som det er meningen. Jeg har fået at vide at jeg skulle kunne kalde den på IP: 10.0.0.1 men der kommer ikke noget svar. Jeg skal bruge telnet-sessionen til at rekonfigurere routeren...
Gav det mere mening?
Avatar billede gpa Nybegynder
10. december 2001 - 00:27 #3
Er det en nyopsætning af routeren?
Avatar billede plindberg Nybegynder
10. december 2001 - 00:31 #4
ja.. Jeg skulle gerne have clearet de oplysninger der er på den nu, have den sat op som da jeg modtog den (skal vist nok gøres via mgmt-kablet), og så have hentet den rigtige opsætning fra cybercitys hjemmeside.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
10. december 2001 - 00:52 #5
Har du tændt for Telnet under Services?
Gå i menuen \"Start->Settings->Control Panel->Administrative Tools->Services\" og tjek om Telnet kører. Hvis ikke marker den så og vælg Start Service.

Havde selv lidt bøvl med at få Telnet til at virke på min maskine :o)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
10. december 2001 - 00:57 #6
man behøver ikke noget special kabel for at konfigurer cisco routere. sikker på du connecter til den rigtige ip ? prøv at køre en tracert ?

bbrockie <- starter du ikke en telnet server på din maskine på den måde ?
Avatar billede gpa Nybegynder
10. december 2001 - 01:00 #7
For at reesætte en Cisco router fra CC skal du have et lyseblåt kabel, har du det?
Avatar billede gpa Nybegynder
10. december 2001 - 01:06 #8
Avatar billede plindberg Nybegynder
10. december 2001 - 01:08 #9
bbrockie: telnet er tændt under services..

Jeg har det lyseblå kabel.. Men når jeg kører den software som jeg fik med kablet, brokker den sig blot over at der ikke bliver brugt det korrekte password.... Dernæst skriver den at opdateringen er foretaget, men det er den ikke.

sofus: hvordan ser jeg hvilken en af ip\'erne jeg skal connecte til under tracert?
Avatar billede plindberg Nybegynder
10. december 2001 - 01:09 #10
gpa: problemet er at jeg slet ikke kan komme ind og skrive de kommandoer som du også henviser til..
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. december 2001 - 08:05 #11
Angående konsol kabelet du har fået tilsendt,

til dette skal du sætte den i routeren og i fx. COM port 1 på din computer.
Dernæst skal du sørge for du har installeret fx. hyperterminal eller SecureCRT.

Dernæst tilslutter du til din router med

Baud: 38400
Protocol: seriel
Data bits: 8
Parity: none
Stop bits: 1
Flow control: none

port: er så den du har sat den i. COM1 for COM1 og COM2 for COM2.

Og så virker det,
110% sikkert.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. december 2001 - 08:07 #12
SecureCRT kan hentes her:

http://download.cnet.com/downloads/0-10062-100-7585380.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.7585380

Glemte også lige at nævne at det er det lyseblå kabel du skal bruge.
Avatar billede plindberg Nybegynder
10. december 2001 - 11:19 #13
Det viste sig atdet eneste som skulle til, var at kappe strømmen til routeren under kaldet via hyperterminal, og sætte det til igen.. Så var kontakten der...
Nå ja, man lærer noget nyt hver dag.. :-)
Men tak for hjælpen alligevel.. Jeg deler pointene på jer..
Går ud fra at det er OK med jer!