Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 21:11 Der er 40 kommentarer og
5 løsninger

Ikke helt færdig... men hvad mener i ??

Sitet er:
www.friserverplads.dk/dpcreations

Gerne dybdegående kommentarer.

/Mandator
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2001 - 21:14 #1
meget....lyserødt?
Avatar billede perj Nybegynder
09. december 2001 - 21:15 #2
Ligner noget der skal bruges til et bordel!
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 21:15 #3
-->el_barto
Det kan du gøre bedre *gg*
ikke sandt ??
Avatar billede maxium Novice
09. december 2001 - 21:15 #4
pink hmmm drop den fave lav nogle billeder og lav siden i flotte faver
Avatar billede banjokenned Nybegynder
09. december 2001 - 21:16 #5
er det penny blade eller juledekorationer du skal sælge... Nej spøg tilside - selv outlay\'et ser fint ude, men farverne er en anelse fes\'ne... Og så ser jeg modige træk, ved at skippen det traditionelle logo i venstre side, som må siges at være standard på andre sites....

Banjoen
Avatar billede zupastar Nybegynder
09. december 2001 - 21:17 #6
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh........
LYSERØD!?!?!!?
Den blå farve passer overhovdet ikke til lyserød!
Man ka godt lave en side flot med lyserød...
men husk på jeg sagde MAN KAN.... ;o)

snup en cola og tænk over tingene..
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 21:17 #7
Hvad er der nu galt i pink ???
Farveforslag tak :)
Avatar billede real-master Nybegynder
09. december 2001 - 21:18 #8
blå og sort
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2001 - 21:18 #9
Det samme som sidst. flyt menulinien lidt ned. der vil enten komme et \'hul\' under menulinien, eller også vil ovalen rage ned i indholdet.

En anden mulighed er at skrive menuen under den hvide streg, og så en kort titel i større font ovenover.

Er det der ordspil bevidst:  dpcreation <-> deprecation (forældet)

mvh JakobA
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 21:19 #10
-->jacoba
Mit navn er Dennis Pedersen :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 21:20 #11
Og jeg leger stadig med menu billedet for at fjerne hullet :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 21:24 #12
-->real-master

Blå er for brugt....
Det ser meget pænt ud med det farvevalg men er for ...\"brugt\" ... derfor valgte jeg den nuværende.
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2001 - 21:28 #13
Selv om også du hed Djengis Petronovski ville ordspillet stadig være der. Hvormange ser det?
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 21:31 #14
Hmm... læste lige det 1. du skrev ... du har jo ret .... der må kastes et \"S\" ind for at bryde det :(
Avatar billede osaka_san Nybegynder
09. december 2001 - 21:33 #15
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 21:34 #16
-->osaka_san
W3C kommer i anden række lige nu...
Skal lige have tingene på plads, derefter kommer justeringerne :)
Men tak :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
09. december 2001 - 21:37 #17
Mandator>

Fair and square ;-) - jeg finder det bare nemmere at lave det w3c fra starten af, fordi jeg aldrig kan tage mig sammen til at gå tilbage og fikse det :-)

/Oscar
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 21:38 #18
Farver signalere, og vi associere altid ved visuelle udtryk. Analyser derfor dit budskab og din målgruppe og vælg farve og øvrigt design ud fra denne analyse.......... der er en grund til at de statsstøttede designuddannelser er 5 år lange !!!
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 21:51 #19
-->osaka_san
:) :) Det viser blot at du er doven ... gør det rigtigt 1. gang :) :)

-->brita
Kan se din pointe.
Men jeg har ikke 5 år på bagen med design. Jeg er blot kreativ på det visuelle område.
Analyser ??... en by i rusland??
Hvorffor lyder du sur / harm ??
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 22:12 #20
Takker hermed for jeres indlæg.
Benytter samtidig også lejligheden til at sige farvel til Eksperten.
Ret ofte sker det at folk skriver noget der er 100% indhold i forhold til hvad der bliver bedt om. Det er deprimerende.
Folk der har høje uddannelser og lang tids erfaring med de ting der spørges om burde være istand til at give et reelt svar ... BRITA!
5 år burde have lært dig noget om hvordan man laver en feedback (analyse rapport) til netop denne slags indlæg og du er IKKE den eneste der er sådan.
Generelt er i yderst kortfattede og lider åbenbart at angst for hård hud på fingrene hvis i skriver for meget.
Det skal dog siges at der ER folk derude, der kommer med reelle svar som kan bruges til noget, uden at der skal spørges eller fiskes yderligere.
Kan i hygge. (om ikke andet så prøv til en afveksling)
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 22:14 #21
jeg er absolut ikke sur, men da jeg har 5 år på bagen er det nok den måde jeg er vant til at snakke om design...... og det er også den eneste måde du skubbes videre og bliver bedre!!!

Analyser betyder at du gennemtænker dit design inden du laver det.... at du fx bestemmer hvem du gerne vil have i tale med din website. Er det din familie eller er den erhvervsrettet og i givet fald mod hvem ? Hvilke oplysninger er vigtigst for dem at møde først og hvor eksperimenterende kan man tillade sig at være ? Er målgruppen fx meget webvant eller er der mange 1.gangsbrugere ?

Er det fx piger i 3-5 års alderen du vil have i tale, er det ofte en god ide at vælge lyserød, da mange undersøgelser viser at de fleste piger i denne alder tiltrækkes af lyserød, altså vælger de oftere at lege med en dukke med lyserød kjole end en med grøn........ do you get my point ?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
09. december 2001 - 22:17 #22
Mandator> Øhh nu modsiger du da vist dig selv: ;-)

\"gør det rigtigt 1. gang\"

\"W3C kommer i anden række lige nu\"

Jeg er ikke doven jeg foretrækker bare netop at kode det w3c fra starten af så jeg ikke skal lave dobbeltarbejde :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2001 - 22:21 #23
brita >> blinde høns kan også finde et korn, og de gør det forbløffende tit. (kender du den om hvorfor det er en FORDEL for høns at de er nærsynede?)
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 22:29 #24
-->osaka_san
Nej, du misforstår.
Du er doven idet du gør der korrekt 1. gang og slipper dermed for dobbelt arbejde :)

-->brita
Hvor hænger denne tekst:
\"\"\"jeg er absolut ikke sur, men da jeg har 5 år på bagen er det nok den måde jeg er vant til at snakke om design...... og det er også den eneste måde du skubbes videre og bliver bedre!!!\"\"\"

og denne:
\"\"\"Farver signalere, og vi associere altid ved visuelle udtryk. Analyser derfor dit budskab og din målgruppe og vælg farve og øvrigt design ud fra denne analyse.......... der er en grund til at de statsstøttede designuddannelser er 5 år lange !!! \"\"\"

sammen ???

\"\"\"Analyser betyder at du gennemtænker dit design inden du laver det.... at du fx bestemmer hvem du gerne vil have i tale med din website. Er det din familie eller er den erhvervsrettet og i givet fald mod hvem ? Hvilke oplysninger er vigtigst for dem at møde først og hvor eksperimenterende kan man tillade sig at være ? Er målgruppen fx meget webvant eller er der mange 1.gangsbrugere ?
\"\"\"
Godt formuleret og forståeligt for almindelige mennesker. :) HUSK DET!

Hvem tiltrækkes af hvad??.... Farver er psykiske og har en pæn del med humør at gøre.
Rød er en \"hidsig\" farve. Den farve jeg bruger tangerer imellem blå \"Rolig farve\" og rød.
Hvad giver det ?? En rolig og alligevel ikke, følelse. I TEORIEN!!!

Som designer kan du en masse ting. Lær at omsætte disse tin til noget brugbart for andre og på en sådan måde at en lille pige på 3-5 år kan forstå dig. På den måde kommer du ud af den tekniske verden og ind i den menneskelige.
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 22:40 #25
jakoba>>>jo men de gør det ikke så ofte, og mange har den forestilling at design og kunst er et eller andet der kommer flyvende til en, den hellige inspiration eller sådan noget.

De fleste kunstnere og designere betragter deres arbejde som hårdt og krævende forskning og får ikke ret meget foræret fraoven, det er at sidestille med fx forskningsprojekter på universitetet!!

Det er rigtigt at man ikke behøver at være uddanet for at være en dygtig designer eller kunstner. Jeg kender flere autodidakte, jeg har stor respekt for, men de arbejder alle seriøst med det de laver. Og er ivrige efter at diskutere deres arbejde og komme videre! Lige i går var der et spørgsmål i aspforummet, hvor jeg rent faktisk roste designet, og han var ikke uddannet !!!
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 22:43 #26
>>> mandator, jeg regner ikke med at du er 3-5 år gammel, i så fald burde du ligge i din seng nu !!! Jeg formulerer mig ovrefor andre voksne som jeg selv ønsker at blive formuleret til !!!
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 22:43 #27
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 22:46 #28
og så i øvrigt......... jeg kan høre at du har tænkt over det med farverne. GODT !!! Det er det jeg vil, men måske var det mere givende for dig at tænke målgruppe først.......- det er jo bare et forslag, og ikke nogen krigserklæring
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 22:52 #29
og ??? Se fx en diskussion jeg havde i går med nute..... den var faktisk mere givende end noget andet jeg har gjort herinde, de 5 dage jeg har været her....

http://www.eksperten.dk/spm/144193
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2001 - 22:54 #30
Mandator >> la nu vær at lave 5 (blinde) høns ud af en tilfældig og mestendels) misforstået bemærkning.

brita >> og du kan så lade være at smide 5 års design erfaringer i hovedet på folk og forlange de skal suge det hele i sig på 5 sekunder. Det er en lovlig stor mundfuld.

mvh JakobA
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 22:54 #31
-->brita
Ok, jeg overreagerede nok en del, men jeg mener stadig der er noget i det jeg har skrevet tidl.
Det sker alt for tit at der bliver brugt et sprog der er for \"teknisk\" .... Der er for eksembel ikke mange der ved hvad \"forbandt\" er i murer øjemed (dum relation .. jeg ved det).

Det er nok en fejl fra min side, men den måde du skrev på, virkede nedladende fordi du/i mener det ligner noget katten har lagt i bakken. Det er fair nok. Men skriv det på dansk med en forklaring om hvad og hvordan der kan laves om på det.

Jeg tænker meget på farverne ... og de skal helst provokere (hvilket er lykkeds 100%), jeg tænker bare ikke på samme måde som dig. :)

Det med at der er noget der kommer \"fra oven\" kaldes osse for potentiale. Der er en programmør eller grafiker i alle mennesker fra fødslen af. Det er så \"kun\" dem der har forståelse for hvordan man bliver påvirket af farver og deres sammensætning og forståelse for normale menneskelige ting på det psykiske område, der bliver GODE designere. Man kan ikke designe til en målgruppe uden at kende den målgruppes generelle opfattelse af ting igennem farver og deres menneskelige værdier.
Godt ord igen, og lad debatten fortsætte :) :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 22:58 #32
-->jacoba
Ingen \"onde\" ord mere .. promise :)
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 22:59 #33
jeg ved godt hvad forbandt er, men hvis jeg ikke gjorde måtte jeg jo spørge, hvis jeg ville blive klogere og forstå det næste gang jeg hørte ordet
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 23:01 #34
-->jacoba
Jeg kan godt se det fra brita\'s synspunkt efter 5 år på \"bænken\".
Hun er (hvad jeg ved ?) ny i den virkelige verden, hvor sproget skal tilpasses omgivelserne.
(Det er ikke for at fornærme).

Eller ??

Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 23:04 #35
-->brita
Jeg skal bruge din E-Mail.
(mulig opgave)
Kunne du ikke kommentere det jeg skrev klokken 22:54:45 ?
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 23:27 #36
Kommentere ? Jamen det sidste er jeg da enig i, men man bliver ikke en god designer hvis man ikke videreudvikler det man har med i baggagen....

I øvrigt tror jeg påvirkning betyder mere end det man har i generne.... jeg havde fx en god matematiklærer, og er derfor i dag bedre i stand til at sætte mig ind i logiske problematikker, fordi jeg fra barnsben lærte logisk tankegang...... det samme er gældende med design, som også er noget jeg har fået ind med modermælken (hvilket var gældende for langt de fleste på designskolen). Men selvfølgelig ingen regel uden undtagelse..

-og opgave?..... det lyder spændende. Her er min adr: brita@adr.dk
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 23:33 #37
*SS*
Dybt seriøst!
Den måde du lige har \"formuleret\" dig på har bevirket to ting:
1 Jeg forstår alt hvad du skriver positivt :) (modsat tidligere)
2 Jeg læste lige baglæns, og kan rent faktisk forstå dig hele vejen igennem nu :)

Så, JA. Du har ret i at der skal undersøges hvem min side ehnvender sig til. Men vigtigst er hvordan den henvender sig :) :)
Endelig fangede jeg den :):)

Opgaven er IKKE færdigskrevet (og den er skrevet af en amatør ....mig.)
Inden længe får du en mail fra mig om hvad det er.
Grunden til at det bliver dig, som designer, er din stædighed og vedholdenhed :) Du ville være perfekt :)

Håber vi er venner igen ??

/Mandator
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 23:41 #38
Du har fået post.
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 23:42 #39
fedt !!! Venner...
Avatar billede brita Nybegynder
09. december 2001 - 23:45 #40
tak..... desværre er min mail nede lige nu! Irriterende !
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 23:50 #41
Hehe.... du fik faktisk to :) Den 1. manglede noget, men jeg vælger at stole på dig ;)

Som sagt er opgaven ikke helt færdig....
men idéen er at du sidder i panelet under grafiker/designer ... den der stiller ting op så de passer til andre ting :) :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
09. december 2001 - 23:51 #42
Men nu vil jeg rende ind og hilse på min dyne.
Sov godt :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2001 - 14:17 #43
brita >> forslag til fristil: http://www.eksperten.dk/spm/144704
Avatar billede grace45 Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:25 #44
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.
Avatar billede grace45 Nybegynder
27. oktober 2010 - 14:22 #45
Hi my name is grace am from liberia country nice to meet you my Dear i will love to know more about you