Avatar billede tirr Nybegynder
08. december 2001 - 22:56 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Bøvl med <H4>

En der nogen, som kan gi mig et svar på hvorfor der blir så stort mellemrum efter <H>-koderne. Måske mere korekt at sige stor linjeafstand efter <H> kode.

Og om man eventuelt kan gøre noget for at få en mere akseptabel afstand.

Jeg bruger ext style-sheet, så det ville være fint med noget jeg ku bruge i den :)

Avatar billede callesen Praktikant
08. december 2001 - 23:07 #1
Du kan måske bruge nogle af disse indstillinger:
H4 {
line-height:26px;
display:inline;
}

Du skal så bruge normalt <BR> til linjeskift.
Avatar billede nute Nybegynder
08. december 2001 - 23:08 #2
det er fordi <h> tags er såkalte block level elementer. Disse har automatisk et linjeskift både før og etter elementet. det du kan gjøre er å legge en display-style på den:

<h4 style=\"display:inline;\">test</h4>

dette fungerer dog ikke i NS4 ...

/nute
Avatar billede fidusen Nybegynder
09. december 2001 - 02:36 #3
En lidt mere bagudkompertibel udgave kunne måske være:
H4 {
margin-bottom: 0px;
}
Hvis det ikke er godt nok, bliver du nødt til at lægge overskriften ind i en tabel, og på den måde fjerne linieskiftene.
- FiDuSeN -