Avatar billede kfh Nybegynder
07. december 2001 - 13:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Emails ønskes sendt på grundlag af forespørgsel

Hej Eksperter

Jeg har en forespørgsel, som har søgt relevante emailadresser frem på kunder. Det er tanken, at vores kunder skal modtage nogle informationsbreve via Outlook.

Kan jeg få det gjort i et hug (fx fra min .mdb base), så jeg ikke skal trykke på \"Send\" knappen for alle kunder i Outlook (og i øvrigt indtaste emailadresser i \"Til\" feltet)? Altså - så jeg udnytter min kundebase med email adresser optimalt - hvis I forstår?

Mvh, og på forhånd tak.....
Kfh
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2001 - 13:13 #1
Private Sub Command0_Click()
Dim OutL As Outlook.Application
Dim Item As MailItem
Dim Receiver As Recipient

    Set OutL = New Outlook.Application

    Set Item = OutL.CreateItem(olMailItem)

    With Item

        .Subject = \"The subject\"
        .Body = \"This is the body of the mail - http://www.eksperten.dk\"
        .FlagStatus = olFlagMarked
        \'.Attachments.Add \"Any attachments\"

        Set Receiver = .Recipients.Add(\"WhoTo)

        If Not Receiver.Resolve Then
            .Display
        Else
            .Send
        End If
    End With

    Set Item = Nothing

End Sub
07. december 2001 - 13:15 #2
Vha et recordet og en løkke, kan du gennemløbe alle poster i forespørgslen og sende én post ad gangen.

Dim db as recordset
Set rs = currentdb.openrecordset(\"DinForespørgsel\")
do until rs.EOF
  docmd.SendObject acSendNoObject,,,rs!Navn,,,\"Subject\", \"Brødtekst\", false
  rs.movenext
loop
rs.close
Set rs = nothing

Metoden benytter DAO
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2001 - 13:16 #3
This is an example on how to send an email to a single person.
There are two (maybe more) methods you could choose to use for sending to a number of Recipients (people)

You could send the same email and just add the other recipients to the TO list, or you could send one mail per Recipient.

Avatar billede kfh Nybegynder
07. december 2001 - 13:50 #4
Jeg er ikke ved basen, så jeg tester det lidt senere. Håber det er ok......
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2001 - 13:51 #5
no problem!
Avatar billede kfh Nybegynder
07. december 2001 - 15:11 #6
Til thomasjepsen

Det fungerer perfekt - endnu engang er jeg blevet bekræftet i, at der på Eksperten virkelig er eksperter!

Til terry

Jeg havde brug for en løkke, idet der skal mailes ud til mange adresser. Men tak for dit ellers gode svar.

Mvh

Kfh

Avatar billede kfh Nybegynder
07. december 2001 - 15:17 #7
I øvrigt, hvad gør man hvis man vil anvende en bestemt skabelon i Outlook?
07. december 2001 - 15:22 #8
Så er du faktisk nødt til at indlejre Terry\'s løsning i min, da du har større kontrol over Outlook, når arbejdejder direkte på Outlook-objektet.