Avatar billede kh_kh Nybegynder
07. december 2001 - 10:20 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Trække 1 post ud fra en søgning til en anden side.

Jeg har et problem som je håber på at nogen kan hjælpe mig med !!

Det går ud på at jeg har en access database, hvorfra jeg henter data udfra ved hjælp af en asp søgning. Det virker fint.Jeg får udskrevet min søgning i en tabel, hvor hver værdig uskrives i en celle for sig selv.
Men nu kommer problemet. Der er et felt hvor der står \"STATUS\" der kan der enten stå hjemme eller udlånt. Men når der står udlånt, så har jeg lavet det om til at der i stedet, skal komme en knap hvor der står \"LÅN DEN\".. Problemet er at når man trykker på knappen \"LÅN DEN\", så er det meningen at den skal gå videre til en asp side, hvor den KUN uskriver samtlige værdiger, for den pågældende post, og ikke samtlige poster der kom ud af søgningen.

Er der en der har en ide til hvordan man gør ??

Jeg er rimelig nybegynder indenfor asp, så jeg ville sætte står pris på, hvis i kunne komme med nogen gode eksempler.
Avatar billede keysersoze Guru
07. december 2001 - 10:58 #1
du skal på en eller anden måde føre posten værdi videre til den anden side - det gøres normalt med;

<a href=\"\"dinside.asp?id=\" & rs(\"id\") & \"\"\">knap</a>

på dinside.asp skal du så bare efterspørge den værdi der er sendt med;

id = request.querystring(\"id\")

eller direkte i din sql-sætning

SQL = \"SELECT * FROM din_tabel WHERE id = \" & request.querystring(\"id\") & \"\"

og så er der nu kun udvalgt den ene post man trykkede på
Avatar billede kh_kh Nybegynder
07. december 2001 - 11:02 #2
Hvordan ville det så være bedts at implamentere det??

<td><center><form action=\"loen.asp\" method=\"post\"><INPUT class=\"formular\" TYPE=\"submit\" NAME=\"loen\"
VALUE=\"Lån Den\"></center></td>
Avatar billede keysersoze Guru
07. december 2001 - 11:14 #3
<%
Response.Write \"<td><center><form action=\"\"loen.asp?id=\" & rs(\"id\") & \"\"\" method=\"\"post\"\"><INPUT class=\"\"formular\"\" TYPE=\"\"submit\"\" NAME=\"\"loen\"\"
VALUE=\"\"Lån Den\"\"></center></td>\"
%>

dette forudsætter selvfølgelig at du har et felt i din db der hedder id hvor hver post har et unikt nummer...
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 12:24 #4
Du kan også lave en knap (uden form) hvor du laver en onClick.

Fx. har jeg selv brugt følgende som virker fint:

<input type=\"BUTTON\" name=\"knap\" value=\"LÅN DEN\" onclick=\"my_file.asp\">
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 12:28 #5
Hovsa......bruger popup:

<input type=\"BUTTON\" name=\"knap\" value=\"LÅN DEN\" onclick=\"java script:window.openPopUp(\'loen.asp?id=<%=rs(\"Id\")%>\', 350, 150)\">

Din popup kan jo så indeholde en formular der bestiller bogen.

Lav en sql:

sql = \"SELECT * FROM table_name WHERE Id=\"&request.querystring(\"id\")
Set rs = Connect.Execute(sql)

Din formular skal herefter indeholde et HIDDEN felt der har værdien af bogens ID!
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 12:29 #6
Javascriptet som jeg bruger til at lave en popup er her:

<script language=\"javascript\">
<!--
var Win1=null;

function openPopUp(inURL, inWidth, inHeight) {
    if (!Win1 || Win1.closed) {
            var posX = (screen.availHeight - inHeight) / 2;
            var posY = (screen.availWidth - inWidth)/ 2;
            var strParams = \'width=\' + inWidth + \',height=\' + inHeight + \',top=\' + posX + \',left=\' + posY + \',statusbar=no,menubar=no,resizable=no,scrollbars=no,hotkeys=no\';
            Win1 = window.open(inURL, \'vindue\', strParams);
    }else{
            Win1.focus();
    }
function do_select (val) {
    if (!val) return
    top.location.href = val
}
//-->
</script>
Avatar billede kh_kh Nybegynder
07. december 2001 - 12:34 #7
>>webbe

Det var et meget godt svar du kom med.

Men jeg kunne godt tænke mig at lave det sådan at, den åbener det i loan.asp og ikke i popup. For hvis det bliver åbnet i popup, så får jeg ikke opdateret min soeg.asp, som fremviser resultaterne af søgningen.
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 12:36 #8
Så kan du gøre følgende:

<a href=\"loen.asp?id=<%=rs(\"Id\")%>\"><input type=\"BUTTON\" name=\"knap\" value=\"LÅN DEN\"></a>

Så skulle det problem være løst!
Avatar billede kh_kh Nybegynder
07. december 2001 - 12:42 #9
Jeg kan desværre ikke få det til at virke. Men hvis du er interesseret så kan jeg sende dig min kildekode.

Hvis du ikke har lyst, så skal du nok alligevel få piont få dit gode svar.
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 12:43 #10
Ingen løsning ingen point! ;0)

Men du kan sende kildekoden til michaelpe@scanbox.com

Så kigger jeg på det....men bliver måske først i weekenden.
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 12:43 #11
Hvilken fejl får du nu???
Avatar billede kh_kh Nybegynder
07. december 2001 - 12:44 #12
Error Type:
ADODB.Recordset (0x800A0CC1)
Elementet kan ikke findes i den samling, der svarer til det anmodede navn eller ordenstal.
/soeg.asp, line 61
Avatar billede kh_kh Nybegynder
07. december 2001 - 12:45 #13
jeg kan overhoved ikke udføre en søgning mere. lige så snart jeg trykker søg, så kommer den.
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 12:46 #14
Lader til det er en sql-ting!
Avatar billede kh_kh Nybegynder
07. december 2001 - 12:48 #15
<Script language=vbscript RUNAT=\"server\"></script>

<%

  option explicit

const adopenforwardonly = 0
const adlockreadonly = 1
const adcmdtext = 1

  dim cn, cnstr, rs, sql, soeg

  soeg = request.form(\"soeg\")

set cn= server.createobject(\"ADODB.connection\")
cnstr= \"provider=microsoft.jet.OLEDB.4.0;\"
cnstr = cnstr & \"Data source=c:\\inetpub\\wwwroot\\database\\db1.mdb;\"
cn.connectionstring = cnstr
cn.open

  sql = \"select * from foresp where applikation \"
  sql = sql & \"like \'%\" & soeg & \"%\' or \"
  sql = sql & \"status like \'%\" & soeg & \"%\' \"
  sql = sql & \"order by status desc, applikation\"
  set rs = server.createobject(\"adodb.recordset\")
  rs.open sql, cn, adOpenForwardOnly, adLockReadOnly, adCmdText

%>

<html>
<head>
<title>Søgning</title>
</head>
<body>

<hr><h1><center>Søgning efter <%=soeg%></center></h1><hr><br><br>
<h3><center>Cd\'er der blev fundet</center></h3><br>
<table align=\"center\" border=\"4\">

<tr><td width=\"150\"><h4>Applikation</h4></td><td width=\"200\"><h4>Version</h4></td>
<td width=\"100\"><h4>Familie</h4></td><td width=\"100\"><h4>Sprog</h4></td><td width=\"100\"><h4>Antal cd\'er</h4></td><td width=\"120\"><h4>Dato</h4></td><td width=\"100\"><h4>End item part number</h4></td><td width=\"100\"><h4>Status</h4></td><td width=\"100\"><h4>Låneid</h4></td><td width=\"100\"><h4>Telefon nummer</h4></td></tr>

<%do until rs.eof%>
<tr><td><%response.write rs.fields(\"applikation\")%></td>
<td><%response.write rs.fields(\"version\")%></td>
<td><%response.write rs.fields(\"familie\")%></td>
<td><%response.write rs.fields(\"sprog\")%></td>
<td><%response.write rs.fields(\"antal cd\'er\")%></td>
<td><%response.write rs.fields(\"dato\")%></td>
<td><%response.write rs.fields(\"End item part number\")%></td>
<td><%response.write rs.fields(\"status\")%></td>

<% if rs.fields(\"status\")=\"Hjemme\" then%>

<td><a href=\"loen.asp?id=
<%=rs(\"Id\")%>\"><input type=\"BUTTON\" name=\"knap\" value=\"LÅN DEN\"></a></td>

<% else%>
<td><%response.write rs.fields(\"låneid\")%></td>
<%end if%>

<td><%response.write rs.fields(\"telefon nummer\")%></td></tr>
<%
  rs.movenext
  loop
%>
</table>

</body>
</html>
<%
  rs.close
  set rs = nothing
  cn.close
  set cn = nothing
%>
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 13:28 #16
Kan ikke se nogen fejl i din soeg.asp!!!

Desværre.
Avatar billede kh_kh Nybegynder
07. december 2001 - 13:31 #17
hvorfor virker det så ikke?? :-)

jeg vil godt give dig de point, som tak for at du gad at bruge tid på det
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 13:33 #18
Hehehe - \"Hvorfor virker det så ikke?\"

Kan jeg desværre ikke svare dig på! ;0)

Skal ikke have point for det - point gives kun hvis problemet bliver løst! ;0)
Avatar billede kh_kh Nybegynder
07. december 2001 - 13:34 #19
Nå ja, men du udviste en interesse og gjorde dig umage. Og det skal belønnes så jeg giver dig 50 point.
Avatar billede webbe Nybegynder
07. december 2001 - 13:35 #20
Hmmm - whatever! ;0)