Avatar billede far-hest Nybegynder
06. december 2001 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Php arrays og flash

Hej!

Jeg har lavet et syn\'s jeg selv rigtigt smart adressekartotek ved hjælp af php arrays. Spørgsmålet er nu om disse oplysninger kan bruges i en flash movie og hvordan?

;-) far-hest
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. december 2001 - 19:00 #1
Du udskriver dem fra php sådan:

print \"flashArray[0]=$php[0]&flashArray[1]=$php[1]

Og henter dem fra flash med:

loadVariablesNum (\"mitPHPscript.php\", 0);

Anyway ved jeg ikke om det er smart at hve et helt kartotek i arrays. Forestil dig du har 1000 poster med navn, efternavn, adresse.... Det bliver rigtigt mange Arrays. En mySql løsning ville være bedre. :-)

/Níkolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. december 2001 - 19:01 #2
Må hellere lige lukke den rigtigt også :-)

print \"flashArray[0]=$php[0]&flashArray[1]=$php[1]\";
Avatar billede far-hest Nybegynder
06. december 2001 - 20:38 #3
Det lydder rigtigt spændende er:
print \"flashArray[0]=$php[0]&flashArray[1]=$php[1]

actionscript? jeg har brug for en lidt mere udførlig forklaring - er overhovdet ikke klar over noget som helst mht. hvordan flash arbejder med serverside programering. I øvrigt har du ret i at mySQL ville være bedre hvis vi snakker 1000 poster. Men det drejer sig kun om max 25 navne og adresser og så kan man jo nøjes med et billiger webhotel uden mySQL understøttelse.

;-) far-hest
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. december 2001 - 22:37 #4
Du opretter en array i flash.

flashArray = new array(25)

For at tilgå den udskriver vi variablerne fra PHP med enten echo eller print.

Her tager vi arrayen fra php og udskrive den til flash med:

echo \"flashArray[0]=$phpArray[0]
Avatar billede lauer Nybegynder
09. december 2001 - 08:33 #5
Hmm, jeg står også og mangler noget lign... og jeg kan heller ikke lige forstå dig... kender du ikke en guide på nettet til det?
Avatar billede far-hest Nybegynder
06. januar 2002 - 08:58 #6
Undskyld det tog så lang tid men jeg ville vente og se om der var andre der havde en løsning. Det var der åbenbart ikke så nikolajdu får point for de eneste svar. Jeg ku ikke rigtigt bruge dem til noget men så har du til gengæld hjulpet mig før med andre ting

;-) far-hest