Avatar billede august99 Nybegynder
05. december 2001 - 08:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Handycam video kamera og scart stik15

Dumt spørgsmål men der er sikkert mere end en ekspert der kan give mig et godt svar. Jag har et Video kamera sony handycam 175, men jeg kan ikke finde ud af se det på mit fjensyn, som er et tandberg 2000

På fjernsynet er der et scartstik. jeg har købt et phone til scart stik konvereter. Der har 2 indstillinger input og output. På kamereraet er der 3 phone stik

Jeg tror det er fordi jeg på fjernsynet ikke kan finde det der modtages via scart stikket skal mit fjensyn stå på en bestemt kanal ?

på forhånd tak
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. december 2001 - 12:45 #1
INGEN SPØRGSMÅL ER DUMME!

Først skal du sikre dig at du har puttet den gule phone i det gule stik på kameraet, eller det der hedder video.

Derefter skal du sætte scartadapteren på \"in\".
Jeg tror at hvis du tænder fjernsynet, inden at du tænder kameraet - så skifter det selv til den rigtige kanal. Ellers hedder den AV, og er ofte tegnet som et symbol hvor der går en pil ind i en firkant (skærm)

prøv ad ;0)

Avatar billede msmows Nybegynder
06. december 2001 - 13:20 #2
>cgleerup - Det var en skøn bemærkning, ingen spørgsmål er dumme.
Hvis bare flere ville indse det. Den der stiller et spørgsmål, der måske for nogle er banalt skal ikke hånes, men roses. Hvis man ikke spørger lærer man heller ikke noget.
Jeg mener at kunne mærke en tendens til, også her på Eksperten, at der er en noget nedladende holdning til dem der stiller enkle spørgsmål.
Så cgleerup, din holdning er forbilledlig god. :O)
Avatar billede msmows Nybegynder
06. december 2001 - 13:25 #3
Og ja så er svaret korrekt, dog stiller tv\'et ikke automatisk om, det kræver nemlig en spænding på ben 8.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. december 2001 - 13:26 #4
tak - men mon det også giver point?

:-)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. december 2001 - 13:33 #5
ikke for at virke træls - men jeg kan ikke se hvorfor den spænding skulle udeblive!
Avatar billede msmows Nybegynder
06. december 2001 - 19:45 #6
Ser du phonostikket overfører compositesignalet, der er også kabler til lyd, men der er ikke noget \"shift\"signal ud fra kameraet. Dette specifikke signal ligger via ben 8 i scartstikket men det kræver svartstik i begge ender (af kablet selvfølgelig ;)). Såeehh
Avatar billede msmows Nybegynder
06. december 2001 - 21:52 #7
august99 giv nu cgleerup point og luk spørgsmålet.