Avatar billede kilobite Nybegynder
04. december 2001 - 17:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 ftp servere.... er det muligt på een global IP ???

Jeg har Proacces og kunne godt tænke mig at sætte ftp server nr 2 op på samme globale ip adr.

sef. har de hver sin lokal ip... tsk tsk...

jeg hååber der er et kvikt hoved der gider at hjælpe stakkels mig som ikke aner hvad som at der skal til for at få det til at virke

Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 17:53 #1
Hvis de kører på hver sin port er det muligt. Den almindelig port til ftp er 21 så kan du jo bruge en anden port til din anden ftpserver. Det kræver dog at du må konfigurere din router. Det må man ikke normalt med proaccess. Jeg har også proaccess og har købt min egen router. D-LINK: DI-804 kan anbefales. Så skal den bare lige konfigureres hvilket kan være et problem i sig selv men lad os nu tage en ting af gangen.

Bortset fra det hvad er så argumentet for to ftpservere?

Intert kan du altid bruge begge ftpservere.
Avatar billede hojben Novice
04. december 2001 - 17:53 #2
du skal definere ruten i din router hvis du har en sådan..  de kan ikke køre på samme port (21 normalt) men ja det kan lade sig gøre..
Avatar billede kilobite Nybegynder
04. december 2001 - 18:05 #3
oho....  men øhh..  understøtter denne 804  NAT eller hvad da ??
jo ser du det er fordi den ene ftp server bruges til filer der helst ikke skal blandes ind i noget geil der ligger paa en anden maskine.. ;o)
Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 18:15 #4
Ja D-LINK: DI-804 understøtter NAT. Jeg har selv 4 computere på netværket under brug af anden NAT end det routeren kan.

Hvad angår blande filer så kan du da bare lave flere kontoer på din ftpserver. SÅ en bruger har adgang til et dir mens en anden har angang til et andet dir.
Avatar billede kilobite Nybegynder
04. december 2001 - 18:20 #5
jajaja det ved jeg såmænd, men disse filer må ikke ligge pa samme maskine...
Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 18:22 #6
kører du win eller noget linuxting?
Avatar billede kilobite Nybegynder
04. december 2001 - 18:23 #7
det der med at de blot skal bruge forskellige porte, og det der med at man ikke kan benytte routeren der følger med til proacces, er løsning nok tror jeg så mange tak for hjælpen for denne gang..

trallalalallalallalllaaa    jeg er glad for at der er en løsning på det meste...
Avatar billede kilobite Nybegynder
04. december 2001 - 18:24 #8
win98  hmmmmm  noget shit....