Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
04. december 2001 - 14:32 Der er 6 kommentarer

connection til access-db problem

Nedenstående eksempel er hentet fra http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp og fungere tilsyneladende første gang jeg tester siden, men anden gang kommer jeg ikke igennem men må genstarte. Jeg har installeret Personal Webserver på win98.

<title>Hente data fra database</title>
<head>
</head>
<body>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath(\"tutorial97.mdb\")
Conn.Open DSN

strSQL = \"Select * from personer\"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
  Response.Write rs(\"Fornavn\") & \"<br>\"
  rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</body>
</html>
Jeg har ledt i tidligere spørgsmål men har ikke kunnet finde et svaret. Det vil være skønt om nogen kunne hjælpe.
Mvh Fjot
Avatar billede nute Nybegynder
04. december 2001 - 14:34 #1
legg til SERVER=Local i din connectionstring:

DSN = \"SERVER=Local;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath(\"tutorial97.mdb\")
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
04. december 2001 - 15:02 #2
Hej nute
Tak for hurtigt svar. Men desværre, det er det samme. Første gang virker det fint, anden gang går browseren i stå. Der kommer ikke engang en fejlmeddelelse. Herefter kan jeg overhovedet ikke åbne Asp-filer. Når jeg restarter maskinen, kommer der en advarsel om at: Programmet svarer ikke, osv.
Så hvad ...?
Mvh Fjot
Avatar billede nute Nybegynder
04. december 2001 - 15:13 #3
jeg har desverre hatt samme problem med PWS, derfor har jeg gått over til IIS for jeg kunne slett ikke finne ut av det :-| etter jeg har skiftet, så har det ikke gått galt...meeeen...det er kanskje en litt drastisk løsning å installere IIS. det må vel være noen som har en løsning...
Avatar billede kasseper Nybegynder
04. december 2001 - 15:49 #4
Svaret er faktisk, et som jeg selv fik i sin tid fra mesteren selv Erik Jacobsen, men her kommer det ihvertfald.
Du har et recordset liggende som ikke bliver lukket og som for din PWS til at hænge....
Skriv til sidst i dit script :

rs.Close
Set rs = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</body>
</html>

Så skulle det virke.

Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
04. december 2001 - 16:10 #5
Hej kasseper
Tak for svaret. Men igen desværre ...
Der må være en eller anden systemfejl eller hvad ved jeg? Kan det være nogle drivere eller sådan noget?
Mvh Fjot
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
08. februar 2002 - 16:13 #6
Jeg har selv fundet ud af det. Jeg fandt nogle opdateringer på: http://microsoft.com/data/download.htm.