Avatar billede cortina Nybegynder
04. december 2001 - 14:29 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Mp3 box til bilen

Jeg går sådan lige og leger med tanken om at bygge en mp3 afspiller til bilen, jeg havde forstillet mig noget i samme stil xbox spillemaskinen!! Og umiddelbart kan jeg ikke se det svære med at bygge en pc\'er ind i sådan en lille kasse, men det jeg godt kunne bruge lidt mere hjælp til var hvordan man kan få mp3\'ens navn op på et lille display, og hvordan man kan skifte mellem sangene.

Så hvis der er nogen derude som kender noget til den slags så vil jeg meget gerne høre fra jer!!

Og hvis i har lavet sådan en box så kunne det være et hit med nogle billeder og diagrammer!!

Mvh Cortina
Avatar billede yonzie Nybegynder
04. december 2001 - 14:30 #1
Godtnok ikke hjemmelavet, og ikke så billig meen....
www.empeg.com
Avatar billede dmcn Praktikant
04. december 2001 - 14:33 #2
Inde på www.tweaktown.dk er der en, der har smidt billeder af sin MP3-player til bilen op. Kig under case mods. Siden er vist desværre lidt uheldig lige nu, men den kommer forhåbentlig i gang igen.
Avatar billede randome Nybegynder
04. december 2001 - 14:37 #3
Hej, http://www.ghdata.com/ der er en fed bil mp3 afspiller, men det er nok ikke lige det du mener. Men tjek den ud - under menuen mp3
Avatar billede cortina Nybegynder
04. december 2001 - 14:38 #4
Yonzie>> Ja den var lidt pebret, men det var nu lige heller ikke sådan en løsning jeg skulle bruge, da jeg har radio som jeg bare skal ha den box sat til!! Men den så nu eller meget lækker ud!!

Normality>> Jeg den side er desværre nede lige nu!!
Avatar billede dmcn Praktikant
04. december 2001 - 14:40 #5
cortina : Kan da fortælle, at det er en alu-kuffert, hvori han har monteret bundkort, osv. Harddisken er hængt op i fjedre, og der er trukket en ledning om til hans radio, hvor et lille display er sat til. Der er også fjernbetjening osv. til den - ret nice! :)
Avatar billede cortina Nybegynder
04. december 2001 - 14:44 #6
Randome>> Jeps det er JVC når de er bedst!! Det kunne da ihvertfald være en fin julegave !! Men som du selv nævner så er ikke lige det jeg søger!!

Normality>> Okay, tja det lyder jo simpelt nok!! Og ja det ville selvfølgelig være letteste at styre den med fjernbetjening!! Så er det bare det med det display!! Det glæder jeg mig ihvertfald til at se!!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
04. december 2001 - 14:49 #7
cortina, du gav mig sku lige en idé til at ombygge min TerraTec m3po stationære afspiller til at sidde i bilen *GG*
Avatar billede cortina Nybegynder
04. december 2001 - 15:02 #8
Invisibleman>> Det var da et hit!! Det er nok også lidt lettere når man har en stationær mp3 afspiller så er det jo bare at skaffe 230 volt til den via en omformer og så forlænge de ledninger til displayet!!

Men held og lykke med det!!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
04. december 2001 - 15:09 #9
Nææ du .. den er lavet som en lille computer .. og kører med standard computer strømstik (til f.eks. harddisk/cd-drev) .. og den her kan der sidde en harddisk på .. på IDE kabel *G*
Avatar billede cortina Nybegynder
04. december 2001 - 15:12 #10
Invisibleman>> Er det en du selv har lavet??

Eller har du nogle links til producenten??
Avatar billede invisibleman Nybegynder
04. december 2001 - 15:15 #11
Nopes .. har ikke selv lavet den ... det er www.terratec.net .. TerraTec .. gav 3.800 gode danske kroner for den i tidernes morgen .. totalt fed afspiller med remote control og det hele ...
Avatar billede cortina Nybegynder
04. december 2001 - 15:26 #12
Invisbleman>> Ja okay den er fed nok. den kan nogle tricks!!!! Og det ser ud til at koster 3995 ved terratec nu!!

Men jeg så den et eller andet sted til 3600 kr men jeg kan huske hvor det var!!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
04. december 2001 - 20:42 #13
Ikke fordi det er relevant for dit spørgsmål, men hvis nogle vil se en TerraTec m3po skilt ad så kig her: http://invisibleman.dk/files/m3po/

*G*
Avatar billede cortina Nybegynder
09. december 2001 - 12:47 #14
Hmm det lader ikke til at der er nogen som ved mere om den sag, så jeg lukker spørgsmålet.

Tak for hjælpen
Avatar billede cortina Nybegynder
17. december 2001 - 23:28 #15
Halløj derude!!

Nu skal i bare se hvad jeg har fundet!!

http://mp3car.com

Og især denne side!!

http://mp3car.com/usersites/arby/buttons.html

Det var jo faktisk lige det jeg skulle ha!!

Invisbleman>> Hvordan går det med dit projekt??
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. december 2001 - 23:31 #16
*kigger*

Stoppede det ... jeg kunne ikke finde plads til displayet :-( Eller .. jeg kunne ikke finde en ordentlig plads .. og heller ikke til CD-drevet :-(
Avatar billede cortina Nybegynder
17. december 2001 - 23:36 #17
Hm ja der har jeg tænkt mig at bygge den op med en hdd, så den skal jo bare være i bagagerummet!!

Og hvad angår display og knapper(som jeg har bestemt mig for at bruge ligesom http://mp3car.com/usersites/arby/buttons.html her) da har jeg en lille fin golf hvor der nede i midterkonsollen er et lille fint rum som man ikke kan bruge til en yard, hvor det skal monteres!! Regner jeg med!!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. december 2001 - 23:41 #18
ahh neat .. men okay .. jeg prøvede også at ombygge en rigtig MP3 afspiller .. hvor det i gør er at BYGGE den ud af en computer *G*
Avatar billede cortina Nybegynder
17. december 2001 - 23:44 #19
Tja men er det ikke lettere??
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. december 2001 - 23:50 #20
At bygge det ud fra en computer ? Højst sandsynligt .. men med min MP3 afspiller ville jeg undgå bundkort, PCI kort osv...
Avatar billede cortina Nybegynder
17. december 2001 - 23:54 #21
Jeg mener om det da ikke er lettere at bygge det ud fra en stationær mp3 maskine!!

Det er da vel bare at få fat i en inverter 12-230 volt forlænge ledningerne til displayet og forlænge ledninger til ir moddtageren??
Avatar billede invisibleman Nybegynder
17. december 2001 - 23:59 #22
Nåå .. jo det er det da ... men jeg har ikke plads til tingene i min bil :-(
Jeg kan sagtens finde plads til inverter, PSU, og selve MP3 kortet (det ligner et PCI kort til forveksling ..) .. og knapper er ligemeget da alt kan styres fra remote\'en .. der er plads til on/off knappen, IR\'en/eject knap (sidder på samme print). Men ikke display og CD-drev.

Jeg tænkte på at sætte displayet nede ved gearstangen .. der er en \"ledig\" fordybning i noget plastic der kan tages af .. foran gearstangen .. men jeg tror det let ville kunne gå i stykker af der .. så lavt nede ...

CD drevet aner jeg ikke hvor jeg skulle sætte ... jeg tænkte på bare at lægge det så det ikke var synligt .. men det er ik så fedt jo ..
Avatar billede cortina Nybegynder
18. december 2001 - 00:02 #23
Ja okay så forstår jeg dit problem!!

Kan du ikke bare sætte det fast i handskerummet??

Måske??
Avatar billede invisibleman Nybegynder
18. december 2001 - 00:04 #24
Det tænkte jeg også på .. og har prøvet at se om der var plads, men hvis jeg lægger det der, så vil det ligge så skråt at når man åbner drevet så vil CD\'en falde baglæns :-(
Avatar billede cortina Nybegynder
18. december 2001 - 00:06 #25
Ja okay trælst!

kan du så ikke bare ha det i bagage rummet??

Mon man behøver at skifte cd så tit når man 700 mb musik i ad gangen??
Avatar billede invisibleman Nybegynder
18. december 2001 - 00:11 #26
*G* nææ .. var også det jeg tænkte .. hmm .. må jeg lige kigge lidt på *S*