Avatar billede barwhi Nybegynder
03. december 2001 - 18:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload af fil + tekst... enctype=\"multipart/form-data\"

Hej guruer!

Jeg har et problem (som I jo nok havde gættet!)

Jeg forsøger at lave en form, der skal uploade billeder til en server, og herefter tilføje de rette entries til en database (URL, billedtekst mv.), men det lader til at en form af typen \'enctype=\"multipart/form-data\"\' ikke tillader overførsel af tekst...

Nogen gode idéer?

barwhi
Avatar billede cyb Nybegynder
04. december 2001 - 11:46 #1
Hmm .. det burde ikke være noget problem med tekst, jeg mener jeg har haft success med det før.
Hvad for en upload komponent benytter du (hvis du bruger en altså) ?
Avatar billede barwhi Nybegynder
04. december 2001 - 16:17 #2
Det er noget, der hedder ASPupload, så vidt jeg kan forstå...

www.azero.dk/support/programmering/asp/aspupload

Det er helt vildt belastende, for det bevirker, at jeg ikke kan lave én samlet upload-form, men bliver nødt til at dele det op... og det er jo ikke et hit...

Hvis det virker for dig, er dine andre felter så: <input type=\"text\" bla bla.....>?

barwhi
Avatar billede barwhi Nybegynder
04. december 2001 - 16:20 #3
...lad mig i øvrigt lige tilføje, at der overhovedet ikke er nogen problemer i \"bare\" at uploade filen. Dramaet udspiller sig først, når der skal andre elementer afsted sammen med filen!
Avatar billede cyb Nybegynder
04. december 2001 - 22:59 #4
Ok. jeg tror det er forid du accesser elementet forkert, du kan ikke bruge request.form som i almindelig ASP - du skal bruge dit upload komponent.
Hvis du fx. har :
Set Upload = Server.CreateObject(\"Persits.Upload.1\")
Upload.Save \"c:\\upload\"

til upload af filer skal du benytte
response.write Upload.Form(\"textfelt\")
for at udskrive indeholdet af text input feltet med navnet \"textfelt\"
Avatar billede cyb Nybegynder
04. december 2001 - 23:00 #5
Se også følgende link for mere information om ASPupload:
http://www.aspupload.com/codesample.html
Avatar billede barwhi Nybegynder
05. december 2001 - 11:07 #6
Mange tak for hjælpen cyb!

Det sidste du sagde med: Upload.Form(\"textfelt\"), var lige hvad der manglede!

Det virker perfekt!

barwhi

Avatar billede cyb Nybegynder
05. december 2001 - 12:29 #7
Anytime :-)