Avatar billede olemis Nybegynder
02. december 2001 - 11:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

apache php og sende mail

Hej

Hvordan ****** får jeg php til at sende mails fra ens pc\'er? Jeg har haft det til at virke... men nu har jeg installeret en anden apache mener det er 1.3.2 og den sidste nye php 4.0.6 (den fra php.net)

Jeg har vært ved at se på \\WINNT\\php.ini under SMTP der har jeg prøvet med pc\'ens lokale IP og jeg har også prøvet med computerens navn... men det virker ik :( Hvordan får jeg det til at køre...?
Avatar billede snigermunken Nybegynder
02. december 2001 - 11:12 #1
Find

[mail function]
SMTP            =    smtp.mail.dk        ;for win32 only
sendmail_from    =    admin@carlypope.dk    ;for win32 only
;sendmail_path    =                        ;for unix only, may supply arguments as well (default is \'sendmail -t -i\')

I php.ini der gør du det
Avatar billede snigermunken Nybegynder
02. december 2001 - 11:14 #2
Husk forresten at genstarte apache efter du har lavet de ændringer ellers virker det ikke.
Avatar billede olemis Nybegynder
02. december 2001 - 11:17 #3
hmm virker ik :-(

Warning: Failed to Connect in d:\\www\\DOMAIN.dk\\home\\thanks.php on line 10

Ved det virker...
Avatar billede olemis Nybegynder
02. december 2001 - 11:19 #4
altså php scriptet...
Avatar billede snigermunken Nybegynder
02. december 2001 - 11:19 #5
Hvordan ser det ud det du har ændret?

Avatar billede olemis Nybegynder
02. december 2001 - 11:21 #6
lige som du har vist... jeg har også TDC. Har selvfølgelig skrevet en anden mail
Avatar billede waldowolf Nybegynder
02. december 2001 - 11:21 #7
Avatar billede snigermunken Nybegynder
02. december 2001 - 11:26 #8
Kan ske du får mere ud af det her: http://www.webcafe.dk/php/faq/index.php3

Det står lidt længere nede på siden.

waldowolf> hvad hjælper dit link? hanm ved jo godt hvordan han laver en mail funktion.
Avatar billede waldowolf Nybegynder
02. december 2001 - 11:31 #9
<snip>
Sådan får du det til at køre på din maskine
Hvis dine sider kører på en Unix- eller Linux-maskine vil du som regel kunne benytte mail-funktionen direkte uden at skulle ændre noget. Så gå du bare i gang med at lege :-)

Hvis du derimod har f.eks en Apache server kørende på din egen Windows-maskine, er der lige et par ting der skal indstilles. Det kan du læse mere om i vores PHP-FAQ.  ( http://webcafe.dk/php/faq/index.php3#php_mail )
</snip>

Måske var der en fejl med hans mailkode?!

!Waldo!. www.enter-s.dk