Avatar billede jørn Nybegynder
27. marts 2000 - 17:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Pointer i VB - hjælp

Hvordan får man en direct memory adresse på en variabel AKA. pointer i VB.
Jeg ved at det er muligt i andre sprog så som C++ eks. cmd'ns ptr()

Hjælp....
Ved hurtig svar +50 point... :o)
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
27. marts 2000 - 17:19 #1
Benyt  VarPtr(variabel)

Alt efter din datatype kan skal du dog bruge forskellige funktioner:

VarPtr - Returns the address of a variable.
VarPtrArray - Returns the address of an array.
StrPtr - Returns the address of the UNICODE string buffer.
VarPtrStringArray - Returns the address of an array of strings.
ObjPtr - Returns the pointer to the interface referenced by an object variable.

Mvh
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
27. marts 2000 - 17:22 #2
Beware :-)

KB Q199824 :
WARNING: One or more of the following functions are discussed in this article; VarPtr, VarPtrArray, VarPtrStringArray, StrPtr, ObjPtr. These functions are not supported by Microsoft Technical Support. They are not documented in the Visual Basic documentation and are provided in this Knowledge Base article "as is." Microsoft does not guarantee that they will be available in future releases of Visual Basic.