Avatar billede diddy Nybegynder
30. november 2001 - 18:45 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Åbning af porte

Hej drenge!!

Jeg skal have åbnet et par porte i en Cisco soho 77, så én af mine kammerater bl.a. kan spille CM over nettet og modtage filer over ICQ. Der er flere brugere på forbindelsen, så jeg skal vel ikke \"forwarde\" til én bestemt IP, vel? HELP!?!?
Avatar billede milo Nybegynder
30. november 2001 - 18:48 #1
du kan kun forwarde til en bestemt IP.
Avatar billede diddy Nybegynder
30. november 2001 - 18:58 #2
Kan man ikke bare åbne porten?
Avatar billede milo Nybegynder
30. november 2001 - 19:09 #3
hvad nu hvis:

du fx sidder med buddyphone (et internet tlf program) det kører på port 700...som du har åbnet...en person ringer op til jeres IP med buddyphone. Både dig og din bror har buddyphone åbent. Hvordan skal den kunne vælge hvilken en af jer, den ringer til?
Avatar billede diddy Nybegynder
30. november 2001 - 20:06 #4
Milo, det lyder som om at du ved noget om det. Prøv så lige at svare på det her; hvordan sørger jeg for at min kammerat og hans bofælle begge kan bruge ICQ filetransfer og spille CM over nettet?
Avatar billede milo Nybegynder
30. november 2001 - 21:03 #5
Så vidt jeg ved, kan det ikke lade sig gøre...mig og min bror har samme problem, vi gør fx det med icq transfer, at når jeg skal modtage noget, går jeg lige ind og forwarder portene til min spand, og omvendt.
Avatar billede milo Nybegynder
30. november 2001 - 21:04 #6
men spille cm over nette burde i begge kunne, da et er JER der connecter til en ekstern server, og ikke omvendt. Så hvis bare den port CM nu bruger, er åben, burde det virke for jer begge.
Avatar billede diddy Nybegynder
30. november 2001 - 22:22 #7
Der er nogle porte i routeren, som er lukket. Det er da muligt at åbne dem, det er jeg da rimelig sikker på.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2001 - 01:42 #8
Hvis det er hos cyberCity du er kunde så ring blot til dem og få åbnet de nødvendige porte. Derved har de tjek på det, og hvis din router melder fejl en dag, så kan de automatisk rette den op igen, og den er på plads igen. Dette kan de ikke, hvis du selv åbener porte., så bliver den sat til oprindelig.
Avatar billede diddy Nybegynder
01. december 2001 - 09:58 #9
Nej, udbyderen er Tiscali/WOL. Er der ikke nogen, der kan komme med et konkret løsningsforslag?
Avatar billede dover Nybegynder
03. december 2001 - 18:02 #10
Dette link har julpet mig meget med opsætningen af min soho, svare på det konkrete spørgsmål kan jeg dog ikke!

http://www.coder.dk/sohofaq.php
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
11. december 2001 - 01:40 #11
Hvorfor kommer alle med den der coder.dk når siden ikke er oppe jeg tror i skal opdatere jeres link den har ikke virket i 14 dage snart, og jeg har selv samme problem med SOHO 77 - jeg kan bare ikke få åbnet til min FTP server jeg ved ikke hvad kommandoen er - og alle kommentarer med man bare skal skrive set nat og det virker på jere 677 Cisco ROuter kan man ikke bruge til noget det er 2 vidt forskellige opsætninger , så hvis der nogen der ved hvordan man præcis gør med SOHO 77 så vil jeg også gerne se et svar :)
Avatar billede pezzie Nybegynder
29. december 2001 - 02:02 #12
I ICQ klik på ICQ knappen, vælg \"Preferences\", vælg \"Connections\", vælg fanebladet \"Server\" sæt markering i \"Using Firewall\" og derefter i \"Not using proxy\". Klik på \"User\", Klik \"Not using proxy\" klik derefter på \"Use the following TCP listen ports for incoming event\" og sæt TCP porte til mellem 20000 og 20019 for den første bruger, 20020 til 20039 for den næste bruger.

(Citat fra dsl-faq.dk)

Det kan måske hjælpe med ICQ !!

Pezzie
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
21. februar 2002 - 14:00 #13
Her er hvordan du PRÆCIS gør for at få din FTP server til at virke gennem Cisco SOHO 77 (hvor w.x.y.z er din lokali ip, og 192.168.1.1 er din routers ip)

Åben dos prompten og tast nedenstående:

telnet 192.168.1.1
<tast kodeord>
enable
<tast kodeord>
conf t
ip nat ins sou sta tcp w.x.y.z 21 int dialer0 21
ip nat ins sou sta tcp w.x.y.z 20 int dialer0 20
end
write