Avatar billede zhy Nybegynder
30. november 2001 - 11:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

setText

Når jeg har lavet den her siger compileren :
setText(java.lang.String) in javax.swing.JLabel cannot be applied to (int) : label1.setText(tal[0][1]);

public int[][] tal ={
    {1,2,3,4,},
    {5,6,7,8,
    }};

label1.setText(tal[0][1]);
}
});

Hvad er der galt... har på fornemmelsen at det er noget ret banalt....
Avatar billede disky Nybegynder
30. november 2001 - 11:06 #1
public int[][] tal ={
    {1,2,3,4},
    {5,6,7,8
    }};

label1.setText(tal[0][1]);
}
});

prøv nu
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. november 2001 - 11:06 #2
du skriver  ,  efter 4 og 8 somom der skulle komme en talværdi mere.

lad være med det.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2001 - 11:09 #3
Du kan godt skrive komma, selv om der ikke kommer flere.

Problemet er at du sætter en int:

Prøv med label1.setText(\"\" + tal[0][1]);
Avatar billede zhy Nybegynder
30. november 2001 - 11:16 #4
Havde selv lige fundet ud af det =)
But fair is fair...
Avatar billede disky Nybegynder
30. november 2001 - 11:20 #5
at det er tåbeligt at bare skrive , og ikke ,0 er så en helt anden sag
Avatar billede zhy Nybegynder
30. november 2001 - 11:23 #6
Jeg forstår ikke helt din kommentar disky...
Men jeg er jo heller ikke på top 10 listen :)

Men det duer ihvertfald :)

Hvis det er noget som kommer og bidder mig senere i min kode, vil jeg sætte pris på en uddybning.. på forhånd tak... der kan selvfølgelig være en slat point hvis det er...
Avatar billede disky Nybegynder
30. november 2001 - 11:26 #7
det jeg mener er at

at spare et taste tryk ved ikke at skrive 0 bagefter, ødelægger overskueligheden i et program.

Derfor skader det mere end det gavner.

Det er en meget dårlig vane at begynde med, husk måske skal du engang arbejde sammen med mange andre i et projekt
Avatar billede zhy Nybegynder
30. november 2001 - 11:28 #8
nå ok... var fordi jeg ikke har arbejdet med multi arrays før... så jeg lånte fra \"Thinking in Java\"... der stod det som jeg skrev det... men burde måske have dobbelt tjekket det... da det egentlig er en skod bog... (i hvert fald for en nybegynder som mig :) )
Avatar billede disky Nybegynder
30. november 2001 - 11:30 #9
bogen er egentligt udemærket, men eksemplerne er af en meget svingende kvalitet :(