Avatar billede bacher Nybegynder
29. november 2001 - 11:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

GruppeSMS-sender: 100 kr. på højkant!

Jeg har brug for en SMS-sender, som kan sende den samme besked ud til mange numre. Numrene skal den hente i en kommasepareret-tekstfil, som ligger på webserveren.

Altså skal man kunne skrive en besked i et tekstfelt og så skal den sende beskeden ud til alle numre i txtfilen.

Webserveren kører BSD, der er fuld adgang til PHP.

Der er en 100kr. på højkant til en færdig løsning!

Avatar billede budda Nybegynder
29. november 2001 - 12:46 #1
k
Avatar billede spectre Nybegynder
29. november 2001 - 15:15 #2
til at hente numrene fra tekstfilen kan du lave noget lignende:

<?php
$fil = fopen(\"filnavn\",\"r\");
$buffer .= fgets($fp,8192);
fclose($fp);
$numre = split(\", \",$buffer);
foreach ($numre as $nummer)
{
  sendsms($nummer);
}
?>

det kan godt være at funktionernes navne ikke er korrekte... men ellers burde det kunne laves sådan... husk dog at numrene skal separeres af BÅDE et komma og et mellemrum (\", \") og at det kun er den første linie i filen, der læses...
Avatar billede bacher Nybegynder
29. november 2001 - 20:34 #3
Da jeg absolut intet PHP kan (endnu...) kan jeg desværre kun bruge en færdig løsning, der er lige til at uploade...

Men foreløbig tak
Avatar billede starfish Nybegynder
03. december 2001 - 02:41 #4
Må jeg gøre opmærksom på at du ud over numrene ogå skal have info om hvilketn udbyder et givet telefonnummer hører til (pga. nummerportabilitet)