Avatar billede mpk Nybegynder
28. november 2001 - 23:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MatLab v6 GUI

Med MatLab v6 følger en GUI Builder.

Mit problem er, at jeg ikke kan få forbindelse til en graf, jeg har placeret på min GUI-figuren.

grafens \'Tag\' er \'frequency\'

Ved så at oprette en knap, kommer der i m-filen følgende callback-function

function varargout = tegn_graf_Callback(h, eventdata, handles, varargin)

Hvad skal jeg så skrive her, for at få tegnet fx y=0:10;

ved bare at skrive

plot(y);

pop\'er der nemlig et nyt vindue op, det var jo ikke meningen.

håber at der er nogen der kan hjælpe.

/vh MPK
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. december 2001 - 11:17 #1
din angivelse af y vektoren er ihvertfald forkert.
Prøv at gå dit programudkast igennem i relation til:
http://www.engin.umich.edu/group/ctm/basic/basic.html
Avatar billede mpk Nybegynder
02. december 2001 - 17:38 #2
Mit array fungerer fint, det indeholder jo bare 11 elementer, y(1)=0, y(2)=1..osv.. op til Y(11)=10
og når jeg skriver plot(y), får jeg en fin ret linie, men linien kommer ikke i den ønskede graf på figuren, men pop\'er op i en ny figur. Det er det der er problemet.

Array\'et var somend også bare lige taget som et simpelt eksempel. Det der i virkeligheden skal tegnes er noget mere kompleks, men det hjælper jo ikke så meget, når det ikke kommer det rigtige sted.
Avatar billede wuhulf Nybegynder
14. februar 2002 - 16:15 #3
Jeg er ikke på at det er det rigtige at jeg svare på, men hvis du gerne vil plotte i en bestemt figur gøres det på følgende måde:

figure(1)
hold on
plot(1:10)
plot(0.5.*(1:10))

Jeg er ikke helt sikker på hvordan at du skriver til en figur med tag 'frequency', men jeg tror at du skal skrive figure('frequency')
Avatar billede mpk Nybegynder
15. januar 2003 - 15:23 #4
out of date