Avatar billede geeeet Nybegynder
24. marts 2000 - 19:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flash detection

Er der nogen der ved hvordan man detecter om brugeren har flash, OG DERUDOVER også hvilken version...

DEN SKAL DETECTE VERSIONEN, og kunne fungere i begge browsere...
Avatar billede allandk Nybegynder
24. marts 2000 - 20:24 #1
Se her: C:\Programmer\Macromedia\Flash 4\Sample Pages\Detect Flash 4

ab:)
Avatar billede allandk Nybegynder
24. marts 2000 - 20:27 #2
Copy-paste URL'en ind i adressefeltet og åbn detect.fla

Så kan du se, hvordan MM foreslår at du sakl gøre det.

Den detecter version 4 og virker i begge browsere.

ab:)
Avatar billede dannyboy Nybegynder
29. marts 2000 - 17:31 #3
Jeg smider 60 points oveni, hvis I kan "drømme" et detector script op, der selvfølgelig virker på både IE og NS, og uden vrøvl på både PC og mac.
Derudover skal det ikke pådutte brugeren at downloade noget plug-in, men være så snedigt at det viser en GIF i stedet for flash, i de tilfælde der anvendes en "stenalder-browser"
(Skal primært bruges til flash-banner sider)
Avatar billede geeeet Nybegynder
29. marts 2000 - 17:41 #4
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!--

function goflash2() {
    alert('2');
}

function goflash3() {
    alert('3');
}

function goflash4() {
    alert('4');
}

function nogoflash() {
    document.location = "concept/noflash.html";
}

function nogomacflash() {
    document.location = "concept/ie4mac.html";
}

if ((navigator.userAgent.indexOf("MSIE") == -1)) {
    // Netscape browser
    var plugin = (navigator.mimeTypes && navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"]) ? navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"].enabledPlugin : 0;
    if ( plugin && parseInt(plugin.description.substring(plugin.description.indexOf(".")-1)) >= 2 )
        alert('2');
    if ( plugin && parseInt(plugin.description.substring(plugin.description.indexOf(".")-1)) >= 3 )
        alert('3');
    if ( plugin && parseInt(plugin.description.substring(plugin.description.indexOf(".")-1)) >= 4 )
        alert('4');
}

// -->
</SCRIPT>

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
<!--
    on error resume next
    FlashInstalled2 = (IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.2")))
    FlashInstalled3 = (IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.3")))
    FlashInstalled4 = (IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.4")))

    if (FlashInstalled2) then
        call goflash2()
    end if
    if (FlashInstalled3) then
        call goflash3()
    end if
    if (FlashInstalled4) then
        call goflash4()
    end if

-->
</SCRIPT>

har selv lavet en, den er testet med alle tre plugins, og det virker upåklageligt...

skift selv alertboxene ud med det indhold du vil have...

Avatar billede geeeet Nybegynder
22. maj 2000 - 13:00 #5
lukker spg...
Avatar billede bsh Nybegynder
09. februar 2001 - 23:39 #6
Hep - jeg er her igen!
Hvordan kan jeg \'af-install\'e min shockwave flashplayer, således at jeg kan tjekke om JavaScript\'et virker?!
Avatar billede integra2ren Nybegynder
28. juni 2002 - 15:58 #7
I browserens top vælger du:
tools --> internet options --> settings --> view objects

makér shockwave Flash

højreklik --> remove