Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
27. november 2001 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

resize af popup i nn4

Hej alle

Hvordan resizer man en popup i Netscape 4.x.?? I IE og Ns6 kan man bruge resizeTo(), men jeg synes ikke rigtig den spiller i Netscape 4. På forhånd tak!
Avatar billede nute Nybegynder
27. november 2001 - 15:28 #1
du skal bruke \'window.innerWidth\'/\'window.innerHeight\' til NS

se evt på denne side http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp56245.html, klikk på \'selvjustering\' og kikk i koden for popup vinduet...

/nute
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
27. november 2001 - 15:48 #2
Det er ikke helt på samme måde må jeg indrømme. Han åbner jo et vindue i fuld størrelse og resizer det herefter \'onload\'. Min popup er åben og den skal resizes via et knaptryk som kalder en javascript-funktion. (det burde jeg vel have sagt fra starten...). Og jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere i nn4...
Avatar billede nute Nybegynder
27. november 2001 - 16:12 #3
tja...er det noe ála dette du ønsker:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN\">
<HTML>
<HEAD>

<script language=\'javascript\'>
var NS = (navigator.appName==\"Netscape\")?true:false;

function modSize( w, h ) {
  newW = (NS)?window.innerWidth:document.body.clientWidth+30;
  newH = (NS)?window.innerHeight:document.body.clientHeight+100;
  window.resizeTo( newW+w, newH+h );
}

</script>

</HEAD>
<BODY>
resize: <a href=\"java script:void( modSize( 10, 10 ) );\">+10</a><br>
resize: <a href=\"java script:void( modSize( 20, 20 ) );\">+20</a>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
27. november 2001 - 17:12 #4
Ok, jeg har forsøgt nøjagtigt hvad du har skrevet og det virker ikke!! Jo hvis jeg åbner et almindeligt vindue resizes det fint, men ikke hvis det er en pop-up. Forslag??
Avatar billede nute Nybegynder
27. november 2001 - 17:20 #5
joda, det virker...det er bare du som ikke kan enten finne ut av å bruke det eller at du ikke kan finne ut av å formulere deg.

om dette dokument ligger i en popup eller ikke har *ingenting* å si. det fungerer for meg hvis det ligger i et popupvindu...
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. november 2001 - 19:25 #6
Det må næsten være noget andet der er galt.  window.resizeTo(bredde, højde) virker fint for mig i NS4.x.  Hvordan ser din kode ud?
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
27. november 2001 - 19:44 #7
Det er muligt jeg ikke har forklaret mig ordentligt, typisk når man bare vil ha\' svaret :-). Når det prøver jeg så at rode bod på her:

Her er filen jeg åbner popuppen med:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<script language=\"javascript\">
function popUp(name, url, docWidth, docHeight){
    var str = \"width=\"+docWidth+\",height=\"+docHeight;
    name = window.open(url,name,str);
}
</script>
</head>
<body>
<a href=\"java script:popUp(\'something\',\'testing99.html\',720,450)\">Open pop</a>
</body>
</html>

Og her er filen som åbnes (jeg har udkommenteret svaret fra nute som jeg ikke kunne få til at virke):

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<script language=\"javascript\">
var nn4 = (document.layers)? true:false;
    function resizeIt(w, h) {
        /*if (nn4) {
            bred = (nn4)?window.innerWidth:document.body.clientWidth;
            hoj = (nn4)?window.innerHeight:document.body.clientHeight;
            window.resizeTo(bred+w, hoj+h);
        }
        else {*/
            window.resizeTo(976,610);
        //}
    }
    </script>
</head>

<body leftmargin=\"0\" topmargin=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\">
<table width=\"100%\" height=\"100%\" bgcolor=\"#000000\">
<tr>
    <td><br><br><a href=\"java script:void ( resizeIt(20, 20))\">Resizing</a></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Igen siger jeg tak på forhånd!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. november 2001 - 19:57 #8
Hvis du blot ønsker at ændre størrelsen på vinduet med fx +20 i bredden eller højden kan du direkte bruge den indbyggede funktion resizeBy( xDiff, yDiff);

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body leftmargin=\"0\" topmargin=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\">
<table width=\"100%\" height=\"100%\" bgcolor=\"#000000\">
<tr>
    <td><br><br><a href=\"java script:void ( top.resizeBy(20, 20))\">Resizing</a></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
27. november 2001 - 21:11 #9
Hm, fandt selv ud af det. Fejlen lå i at jeg ikke havde sat resizable=yes i popup-kaldet. Det er åbenbart prisen man må betale. Det spiller i hvert fald nu. Nå, nute du får pointene for det du sagde var jo rigtigt nok, en nærmere forklaring manglede jo bare.....

Tak til alle...