Avatar billede general_custer Nybegynder
26. november 2001 - 20:28 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Linjenumre i Visual c++

hvordan slår man linjenumrene til i Microsoft Visual c++ 6.0
Avatar billede medions Nybegynder
26. november 2001 - 20:30 #1
:-) ja tak... oxo i Visual Basic, hvis nogen skulle vide det oxo... ;-)
Avatar billede medions Nybegynder
26. november 2001 - 20:33 #2
men til dig general_custer... idet der kommer en fejl i C++, (såkaldt error) så kan du jo gå ned i debugen og klikke en gang ´på fejlen, og trykke på tasten space... så finder den selv fejlen... :-) -ved ik\' om det er det svar du søgte.. men håber det kan hjælpe dig på vej ;-)
Avatar billede tortuga Nybegynder
26. november 2001 - 20:33 #3
Jeg vil også gerne høre med :)

man hvis det er fordi compileren siger et linie nummer, og du ikke gider tælle 60 linier ned, kan du bare dobbeltklikke på error\'en og den sætter en lille blå pil ud for linien der er fejl i :)
Avatar billede medions Nybegynder
26. november 2001 - 20:35 #4
:-) var det samme som i wrote...

but okay.. 25 secounds... :-)
Avatar billede general_custer Nybegynder
26. november 2001 - 20:43 #5
det jeg tænkte på er om man ikke kan slå linjenumre til op i selve workspacet alstså der hvor man skriver, så man kan se hvafor en linje man er på.
Avatar billede medions Nybegynder
26. november 2001 - 20:47 #6
det er oxo det jeg leder efter.... :-)  (altså i Visual Basic...) -jeg tror bare ikke det er muligt!
Avatar billede general_custer Nybegynder
26. november 2001 - 20:49 #7
mener det er har set det før (tror jeg nok)
Avatar billede medions Nybegynder
26. november 2001 - 21:03 #8
hmm.. jeg er i praktik her fortiden, ude ved et proffesionelt softwarefirma, som udvikler sine software i C++, og der har jeg spurgt...:

1. For det første havde de aldrig brugt det!
2. For det andet vidste de ik\' hvordan man satte funktionen til, hvis der var nogen!

-og det er trodsalt et firma med næsten 8 års erfaring inden for softwareudvikling... så de burde da vide det....!
Avatar billede general_custer Nybegynder
26. november 2001 - 21:06 #9
hmmm jeg synes sgu jeg har set det før
Avatar billede medions Nybegynder
26. november 2001 - 21:08 #10
:-)
-hold ved den instilling! *s*
Avatar billede wisen Nybegynder
27. november 2001 - 08:36 #11
... Du kan se hvad for en linie du står på, i nederste højre hjørne af udviklingsmiljøet... ( Ln XX, Col XX ) Ln = Linienummer...

Jeg tror ikke at det er muligt at få den til at skrive linienumrene i kodefilen, hvis det er det du mener...
Avatar billede jpk Nybegynder
27. november 2001 - 08:46 #12
Visual C++ 6.0 understøtter IKKE linienumre, men det kan dog lade sig gøre selv at implementere denne feature...

Selv savner jeg dog ikke linienumre, VC++ udviklingsmiljøet gør dem jo unødvendige.

Avatar billede medions Nybegynder
27. november 2001 - 13:50 #13
hvad så med interDEV?
Avatar billede general_custer Nybegynder
27. november 2001 - 14:12 #14
jeg siger tak for svarene
Avatar billede wisen Nybegynder
27. november 2001 - 14:21 #15
Jammen, det var da så lidt :)