Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
24. november 2001 - 19:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

eksekvering fra tekstfil

Jeg ønsker at eksekvere en kommando fra en linuxboks med input fra en tekstfil.....

Dvs. mit script eksekverer kommandoen med parametrene $1 og $2, hvor den henter input\'et fra en tekstfil.

tekstfilen er separeret med semikolon, og kunne se sådan ud:

$1:$2

eksempel:
test1:test2

Hvis kommandoen skal køres, så skal den have mellemrum mellem parametrene, f.eks.

testscript $1 $2
testscript test1 test2

Det er en reltaiv enkel handling, jeg kan bare ikke finde ud af den :) teksten har jeg blot forsøgt at forklare, hvad jeg skal bruge kommandoen til :)

Scriptet er lavet i bash, så hvis jeg kunne få hjælpen via bash, så ville detvære rart - ellers er perl også fint nok, så skal jeg bare kunne aktivere perl fra mit bash-script - ellers bliver jeg snotforvirret.....
Avatar billede reno16 Nybegynder
27. november 2001 - 22:15 #1
jamen hvis du skal kunne hente informationer fra en tekstfil...

open(FIL, \"denfilduvilbruge.fil\");
$indhold = <FIL>;
close(FIL);

($1, $2) = split(/\\:/, $indhold);

også skal du vel bare printe ?

jeg er ikke sikker på om det var noget du kunne bruge, men nu har jeg hvertfald prøvet :)
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
28. december 2001 - 18:03 #2