Avatar billede hektor Nybegynder
22. marts 2000 - 14:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

<form> <input> <form> <input> </form> </form>

Er der nogen måde at få denne pseudo kode til at virke?

<form [1]>
<input [1]>
<form [2]>
  <input [2]>
</form [2]>
</form [1]>

Jeg skal altså starte en form øverst på siden, og den slutter nederst på siden. Desuden skal jeg have en ekstra form placeret midt på siden.

Er dette muligt uden brug af clientside scripting (altså jscript eller vbscript)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2000 - 15:30 #1
Øh, nej, det er noget rod. Det får du aldrig til
at virke ordentligt. Hvorfor i alverden skal
det se sådan ud?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
22. marts 2000 - 16:01 #2
Hvad skal du med 3 forms??
Avatar billede hektor Nybegynder
22. marts 2000 - 16:44 #3
Erik - pga designet ... hehe

Kornfreak - jeg kan sgu kun tælle 2 forms ...
Avatar billede kornfreak Nybegynder
22. marts 2000 - 17:01 #4
jajaja en fra eller til....hvis dit script or whatever tilader det....så kan du sikkert godt??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. marts 2000 - 17:29 #5
Jeg tror ikke du kan neste <FORM>'s.
Hvordan ville du så referere til f.eks. form nr. 2 i et VB/J Script?
form1.form2.input.value ? Nopes ...

Avatar billede rennebo Nybegynder
22. marts 2000 - 17:40 #6
Hektor

Der er ikke nogen designmæssig grund til at ha' 2 forms.... Hvis dit problem er at du har din form til at dække flere tabeller så sætter du bare <FORM> før den første tabel, og </FORM> efter den sidste.
Avatar billede sokristi Nybegynder
22. marts 2000 - 19:25 #7
Du kan IKKE nest'e forms!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2000 - 19:55 #8
Hektor, du kan ikke lave noget med nestede <form> (hvad det så
end betyder) som du ikke kan lave på en anden måde. Jeg fiskede vist egentlig
efter hvilken funktionalitet du tror du kan opnå, for så kan vi
fortælle dig hvad du skal gøre i stedet for.
Avatar billede dar Nybegynder
22. marts 2000 - 21:22 #9
nest = (at) overlappe

Kan man ikke se et eks. hvor det skal bruges?
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2000 - 05:24 #10
<ole>
Njar...dar ;-)
nest = rede (engelsk).
At nest'e er at indeholde B i A - at gøre A til 'en rede' for B.
Det tror jeg i øvrigt godt Erik ved. Jeg tror tilgengæld ikke han ved, hvad nestede form's er - da de ikke eksisterer. Mon ikke det var det, der var meningen?
/VH
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2000 - 05:27 #11
Hmmm...er det for at undgå mellemrum (luft) mellem de to formularer, du vil prøve at nest'e dem?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. marts 2000 - 08:54 #12
;-) Jeg ved godt hvad ordet "nest" betyder...

Jeg ved bare ikke hvad begrebet "nestede <form>" rent semantisk betyder.

Hektor: Lad os lige få lov til at hjælpe dig til at gøre det korrekt. Hvad
er det du vil?
Avatar billede kan Nybegynder
27. marts 2000 - 17:16 #13
Hvis det du vil er at ligge flere forms inden i hinan'en, så er svaret - nej det kan man ikke. Sorry, lav din kode på en anden måde. Men hvorfor vil du også det??? - der kan ikke laves nogen logisk forklaring på det...

For at fjerne luft mellen forms, så skal du ligge den i <TABLE>'s
<TABLE>
<FORM>
<TR>bla....

Hvis man ligger sine forms således i en table, laves der ikke noget "underligt" luft.
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2000 - 17:39 #14
Hvaaaa' hektor...gider du ikke give dig til kende med en kommentar - eller lukke spørgsmålet.
Hvis du ikke er interesseret, er der jo ingen grund til, folk engagerer sig.
/VH
Avatar billede hektor Nybegynder
28. marts 2000 - 20:28 #15
Beklager den lidt lange svartid ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. marts 2000 - 21:20 #16
hektor>> øhh ... i hvilket omfang kan "Du kan IKKE nest'e forms!" hjælpe dig så meget at du vil give 60 pts for det ??
Avatar billede sokristi Nybegynder
28. marts 2000 - 21:51 #17
Hva nu? Mit svar var et fuldgyldigt konsulentsvar: Kort, præcist og ganske ubrugeligt :-)

Helt alvorligt mener jeg nu at det var helt OK, selvom jeg selvfølgelig kunne have broderet lidt mere, så svaret i stedet f.eks. havde lydt:

Nej, der er ingen måde hvorpå du kan få den viste pseudokode til at virke, idet du ikke kan anbringe en <FORM> indeni en <FORM>, eller m.a.o., du kan IKKE nest'e forms.

Rennebos svar er jo egentlig osse godt, eftersom det gør klart, at der ikke kan være designmæssige årsager til at ønske sig at kunne nest'e forms. Rennebo beskriver nok på bedste vis, hvilken løsning hektor bør gå efter. Det gør bare ikke mit svar mindre rigtigt :-)
Avatar billede hektor Nybegynder
29. marts 2000 - 00:07 #18
Jow, med det design som jeg er blevet præsenteret(sp?) for, er det faktisk nødvendigt med en form inden i en anden form. Eftersom det ikke kan lade sig gøre, har jeg været nød til at droppe det.

Hurtigt beskrevet (indkøbskurv+fakturaseddel):
Navn
Adresse
Post Nummer
By
Konto-info

Vare1 - <input value=AntalVare1> - <submit value="Ret Antal">
Vare2 - <input value=AntalVare2> - <submit value="Ret Antal">

<submit value="Slet alle varer"><submit value="Godkend køb">

Hvor den sidste submit sender kundeinfoene fra de ØVERSTE input felter videre.

Men det kan jo ikke lade sig gøre.

Men lige en anden ting - hvorfor skal det absolut være nødvendigt at skære alting ud i pap for visse mennesker?
Det kan sgu da være hamrende ligegyldigt hvad min begrundelse er for at spørge, så længe jeg giver points for de svar jeg kan bruge ... eller hvad?
Avatar billede olebole Juniormester
29. marts 2000 - 03:57 #19
<ole>
Fordi først nu, er det muligt at se, hvilken workaround, der er mulig. Selvfølgelig kan det da lade sig gøre. Smid din kode op under et andet spørgsmål til 100 points - og med en forklaring på præcist, hvad du vil, så skal jeg skære ud i pap for dig, hvorfor man bør være lidt mere meddelsom, når folk prøver at hjælpe.
Jeg kan allerede løfte sløret for en del af svaret: Man må betale 160 points for noget, man kunne have fået for 60 ;-)
/VH
</bole>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. marts 2000 - 07:32 #20
Hektor>> Øhh ... <submit value="bla bla">  virker det som en submit knap ??
Avatar billede hektor Nybegynder
29. marts 2000 - 18:47 #21
Ja, hvis du sætter [input type=] ind foran ... klokken var ca 1½ time over min normale sengetid ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. marts 2000 - 20:19 #22
Nåå ... okay ... mente nok...