Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
24. november 2001 - 11:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Winsock problemer

Jeg er igang med at lave et simpelt chat-program.
Jeg har opbygget det som et client/server-program, således at serverprogrammet lytter på en bestemt port, som klientprogrammet så sender data til. Når jeg afprøver det på min egen computer kan jeg godt opnå forbindelse mellem klienten og serveren, men når jeg sender data fra klienten via SendData, opfatter serveren det ikke. Hvad er der galt??
Avatar billede martinfrost Nybegynder
27. november 2001 - 21:57 #1
Din server har en connection_request procedure. Der er et vigtigt, at den accepterer alle requets, og giver hver klient et winsock index.

Private Sub usersck_ConnectionRequest(Index As Integer, ByVal requestID As Long)

  winsock(LedigWinsock).accept requestID

End Sub

FØRST herefter tolkes tekst sendt med senddata. husk at ledigWinsock er en integer variabel, som IKKE må være 0, da dette index er reserveret til at lytte efter connections.

mvh
martin
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
27. november 2001 - 22:37 #2
Det er ikke aktuelt med flere ledigWinsock variablen, da jeg kun arbejder med én klient.
Avatar billede martinfrost Nybegynder
28. november 2001 - 13:38 #3
ok, men så laver du jo bare to winsocks. En til lytning for connections og en til data.

Private Sub WinsockListen_ConnectionRequest(Index As Integer, ByVal requestID As Long)

  WinsockClient.accept requestID

End Sub

Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
28. november 2001 - 16:11 #4
Det er også det jeg har gjort, men det virker ikke :-(
Avatar billede martinfrost Nybegynder
28. november 2001 - 22:36 #5
så vil jeg foreslå, at du laver noget debugging:

Private Sub WinsockListen_ConnectionRequest(Index As Integer, ByVal requestID As Long)

  debug.print \"Connections modtages fra \" & requestID
  WinsockClient.accept requestID

End Sub

Private Sub WinsockClient_DataArrival(Index As Integer)

  debug.print \"data modtages fra \" & index

End Sub

eller send lige lidt kode herud, så er det lidt lettere at finde eventuelle fejl jo... :)

Mvh
martin
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
28. november 2001 - 23:57 #6
Har du en e-mail adresse jeg kan sende sourcen til?
Avatar billede martinfrost Nybegynder
29. november 2001 - 10:16 #7
frost@mobil.dk
Avatar billede mr_ruggerio Nybegynder
24. januar 2002 - 15:09 #8
closed...
Avatar billede coldrayie Nybegynder
28. januar 2002 - 18:01 #9
man får ikke meget ud af det her open source når alle sender sourcen til hinanden så vi andre ikke kan se..