Avatar billede madshenrik Nybegynder
23. november 2001 - 12:31 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Java Stored Procedure information

Jeg har behov for at læse om Java Stored Procedure men kan ikke rigtig finde et sted at begynde en bog en webside eller api\'en.

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej.

Mads
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
23. november 2001 - 12:57 #1
Avatar billede disky Nybegynder
23. november 2001 - 13:00 #2
Husk at stored procedures IKKE er en java ting med en SQL ting, du kan kalde en stored procedure fra java. Men den kører i en sql base.
Avatar billede madshenrik Nybegynder
23. november 2001 - 13:04 #3
Ja men jeg har behov for at vide hvordan det er bygget op i java med nedarvning, standarder og så videre.

Og selvfølgelig hvordan det skal programmeres jeg har kun meget lidt dokumentation om hvordan det skal laves.

Mads
Avatar billede disky Nybegynder
23. november 2001 - 13:06 #4
man laver IKKE stored procedure i JAVA, men laver det i SQL !!

Og de har intet med arv osv at gøre.

Jeg tror du roder lidt rundt i udtrykkene
Avatar billede tmceu Praktikant
23. november 2001 - 13:43 #5
Endnu en gang kan jeg kun være enig i disky\'s præcise formulering :-)

Hvilken database anvender du sammen med JAVA, så kan vi måske bedre finde noget hjælp til hvordan du laver stored procedures i præcis den database.
Avatar billede madshenrik Nybegynder
23. november 2001 - 17:30 #6
Det drjer sig om openbase sql 7 og java stored procedures. men jeg håber på at få noget information igennem openbasse.

Mads
Avatar billede tmceu Praktikant
23. november 2001 - 22:21 #7
Vi bliver vel alle klogere, så efter at du stædigt havde gentaget dit \"JAVA Stored Procedures\", fløj jeg i en bog. Du har sg ret, det er der noget der hedder og det gav jeg mig så til at læse lidt om.

Personligt vil jeg stadig foretrække at lave stored procedures i databasen. Det vil i de fleste situationer vil give en bedre performance og så gør det ikke så meget at det ikke er rigtig kodekenbrug :-)

Selv om denne vejledning/manual er skrevet til DB2, tror jeg du kan få glæde af den. http://www.redbooks.ibm.com/redbooks/SG245945.html (start med kapitel 3 og spring derefter alt det IBM specifikke over)
Avatar billede madshenrik Nybegynder
24. november 2001 - 12:40 #8
jeg er blevet bedt omat sætte mig ind i det .

Men jeg tror nu alligevil et eller andet sted at i har ret i at formuleringen af java stored procedures ikke er så god fordi man laver nemlig ganske rigtigt sql stored procedures. Det man så bruger java til er at lave objecter som så kan kalde disse stored procedures og videre gi resultaterne. Det jeg ikke helt er sikker på endnu er eks. vis hvor fanden disse procedurer egentlig bliver gemt.

Jeg vil lige prøve at kigge på den bog tmceu du henviser til.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
24. november 2001 - 12:42 #9
Har fundet ud af at det må være interfacest callablestatement i java man benytter.

Mads