Avatar billede kate_k Nybegynder
22. november 2001 - 18:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hejsa.. -Er der nogen der vil hjælpe???

Jeg er nybegynder med ASP. -Men skal lave en eksamensaflevering, der inderholder database.

Jeg HAR kunnet finde ud af at \'tilføje til min database. -Også at lave en forespørgsel.

Mit problem ligger i, at først skal resultatet af min forespørgsel kun vise noget af posten fra min database. -Hvor \'Titlen\' skal fungere som et \'link\' som henter resten af DEN SAMME post fra databasen på en ny side.. -Og det er den variabel som jeg ikke ved hvordan skal se ud og som volder mig MANGE
problemer:-(
(Posten er autonummeret)

Er der nogen som vil hjælpe???

Mit første output script, ser således ud:
(Min føste \'Response. write\' er ufærdig fordi jeg ikke kan finde ud af det!!!!)

<%@LANGUAGE = VBScript %>
<%
Option Explicit
Response.Expires = 0
Dim objConn, objRS, strQuery, strFag, strGenre, strNiveau, strKarakter
Dim strConnection
strFag=Trim(Request.form(\"Fag\"))
strGenre=Trim(Request.form(\"Genre\"))
strNiveau=Trim(Request.form(\"Niveau\"))
strKarakter=Trim(Request.form(\"Karakter\"))
Set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
strConnection=\"Data source=StilOpgave;\"

objConn.Open strConnection
strQuery = \"SELECT Nummer, Fag,Genre,Niveau, Titel, Karakter,Indhold FROM StilOpgave WHERE Fag =\'\"&strFag &\"\' AND Genre=\'\"&strGenre&\"\' AND Niveau=\'\"&strNiveau&\"\' AND Karakter= \'\"&strKarakter&\"\' \"
strQuery = strQuery & \"ORDER BY Fag\"
Set objRS = objConn.Execute(strQuery)
%>

<HTML><HEAD><STYLE type=\"text/css\">
<!--
TD. {font-family:Verdana; font-size:14pt;}
TH. {font-family:Verdana; font-size:16pt;}
P.one {font-family:Verdana; font-size:18;}
-->
</STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<P class=\"one\">Du har søgt på <%=strFag%></P><BR><BR>

<TABLE border=\"1\" cellpadding=\"5\" cellspacing=\"0\" bordercolor=\"#808080\" width=\"98%\" align=\"center\">
<TH>Titel</TH><TH>Fag</TH><TH>Genre</TH><TH>Niveau</TH><TH>Karakter</TH>
<%
While Not objRS.EOF
%>

<tr>
<TD width=\"10%\"><A HREF=\"Info1.asp\"?Nummer = Response.Write(\"Nummer\")>
<% Response.Write objRS(\"Titel\")%></A>
</TD>
<td width=\"10%\"><strong>
<%
Response.Write objRS(\"Fag\") & \"<br>\"
%>

</strong></td>
<TD width=\"10%\">
<%
Response.Write objRS(\"Genre\") & \"<br>\"
%></TD>

<td width=\"10%\">
<%
Response.Write objRS(\"Niveau\") & \"<br>\"
%>
</td>

<TD width=\"10%\" align=\"centre\">
<%
Response.Write objRS(\"Karakter\") & \"<br>\"
%>
</TD>

</tr>
<%
  objRS.MoveNext
Wend

objRS.close
objConn.close
Set objRS = Nothing
Set objConn = Nothing
%>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>

Avatar billede llh Nybegynder
22. november 2001 - 21:47 #1
<A HREF=\"Info1.asp\"?id=<%=objRS(\"Nummer\")%>\"><% Response.Write objRS(\"Titel\")%></A>

På siden du så så kalder skal du i dit kald til db\'en bruge en where sætning:

WHERE Nummer=\" & request(\"id\") & \"
Avatar billede kate_k Nybegynder
22. november 2001 - 22:36 #2
Hey... Det virkede.. -Tak for hjælpen´:-)