Avatar billede sanne Nybegynder
22. november 2001 - 11:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Validering

Jeg vil gerne validere et tekstfelt så jeg sikrer mig at der bliver indtastet 10 tal - altså et cpr-nummer.
Men jeg syntes kun at jeg i dreamweaver får mulighed for at validere på om det er tal og størelsen på dette tal - ikke hvor mange tal der skal indgå.
Er der nogen der kan hjælpe mig med det??
Avatar billede loss Nybegynder
22. november 2001 - 11:11 #1
har du i dreamweaver, måske mulighed for at tjekke størrelsen på en \"streng\" i stedet for et tal. Hvis man kan det så skulle du gerne få antallet at tal
Avatar billede sanne Nybegynder
22. november 2001 - 11:14 #2
Nej - der er kun mulighed for at tjekke om det er en streng eller om det er tal. Heller ikke noget med størelsen på strengen
Avatar billede kedde65 Praktikant
22. november 2001 - 11:24 #3
Ja jeg kan sagtens hjælpe dig mede, det. Send mig en mail med filen på ck@targetgruppen.dk så skal jeg lave det for dig.

Jeg er nemlig ikke sikker på at man kan lave det i Dreamweaver men ved hjælpe af lidt javascript, så kan det sagtens lade sig gøre.

Kedde
Avatar billede loss Nybegynder
22. november 2001 - 11:26 #4
så må du jo nok, selv implementere lidt javascript
Avatar billede bacher Nybegynder
25. november 2001 - 19:32 #5
Husk lige at der er en række betingelser der skal være opfyldt for at et CPR-nummer er gyldigt se:
http://www.matfys.kvl.dk/programmering/seddel2.pdf
(delopgave 2)

Avatar billede kedde65 Praktikant
27. november 2001 - 08:25 #6
Sanne>> Jeg har modtaget din fil, og også fået den smidt væk igen, og jeg har ikke for tiden adgang til min arbejdsmail. Men her nedenfor følger et eksempel på validering. Filen tjekker át der ikke bliver indtastet mere end 10 tegn, samtidig tjekker den at der ikke bliver indtastet anet end tal.

<%@ Language=VBScript %>
<HTML>
<HEAD>
<META NAME=\"GENERATOR\" Content=\"Microsoft Visual Studio 6.0\">
</HEAD>
<BODY>
<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
<!--
    function huj(){
        if( isNaN(frm.cpr.value)) {
            alert(\"Det skal være et tal\");
            return false;
        }
//-->
</SCRIPT>

<FORM id=frm method=post><INPUT id=cpr maxlength=10>
<INPUT type=\"button\" value=\"Button\" id=button1 onclick=\"huj()\">
</FORM>

</BODY>
</HTML>

Kedde
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2001 - 08:38 #7
For at det skal være helt korrekt så også NS forstår det bør du nok bruge:

    <script>

    function tjeck(hvad){

    if (isNaN(hvad.value)){
    alert(\'skal være tal tak\')
    hvad.value=\"\"
    hvad.focus();
        }

    </script>

</head>

<body>
<form name=\"minForm\">
<input type=\"text\" name=\"cpr\" maxlength=\"10\" onkeyup=\"tjeck(this)\">
</form>

På den måde får du givet den helt korrekte angivelse af objektet - Nemlig document.minForm.cpr - Ydermere kan man ligeså godt tjekke på keyUp, da der jo ingen grund er til at fylde resten ud, hvis det allerede er forkert. :-)

/Nikolaj
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. december 2001 - 19:27 #8
Var det ikke på tide, at få lukket dette spørgsmål, eller blot en kommentar fra opretter!!!!!!!!