Avatar billede naxos Nybegynder
20. november 2001 - 18:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruger man sin css fil når den er linket gennem js

HEj

Er der nogen der kan hjælpe med dette.
Jeg har vindue tjek  på min side og alt efter hvilken størrelse skal der vists tilsvarende billeder. Ale dette er defineret i mit stylesheet.
Det er vel at mærke i klasser for hver af mine celler jeg har lavet en klasse hvor der er et baggrunds billed.

I mit javascript findes der ud af i hvilken mappe der skal hentes bilelder fra således:
var typografiark=\"<LINK REL=STYLESHEET HREF=\'\"+mappe+\"vindue.css\' TYPE=\'text/css\'>\"

i vindue.css har jeg så fx en .menu klasse hvor der står en baggrundsbilled der skal bruges.

Når jeg så i min html fil vil bruge denne klasse på en celle hvordan skal dette så gøres. Der er oprettet en skriv funktion i javaScriptet.

Håber der er nogen der kan/vil hjælpe...

MVH Rasmus
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 18:56 #1
<script>

mappe = \"css\"

document.write(\'<LINK REL=\"StyleSheet\" HREF=\"\'+mappe+\'/myIE.css\" type=\"text/css\">\')
</script>

Det er ikke 100 point værd. Opret selv et svar og tag 70 point igen :-)

/Nikolaj
Avatar billede sukos Juniormester
20. november 2001 - 18:59 #2
Er det 30 værd, når det er dig, min dreng :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 18:59 #3
Hov det var da lidt forkert her :-)

Du kan skifte classe med document.getElementById(\'IDpaaDetderSkalSkiftes\').className=\"classe2du\"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 19:07 #4
Du må vældigt gerne kommentere lidt, for jeg bliver mere og mere i tvivl om hvad præcist du vil have. Det så ellers så lyst ud i starten :-(

/Nikolaj
Avatar billede naxos Nybegynder
20. november 2001 - 19:38 #5
hmmm jo svaret er vel ok, jeg er abre ny til det her.

jeg har som tidligere skrevet i min .js fil et link til en mappe hvor i mit stylesheet ligger.
I style sheetet har jeg lavet nogle klasser

.menu1
.menu2
osv.

Når jeg så i html filen skal bruges en af disse klasser i en fil ville jeg normalt skrive:
<td class=\"menu1\" height=\"100\" rowspan=\"2\" align=\"center\" width=\"16%\">&nbsp;</td>

men det er med et direkte link i min html fil i <head>.

Nu er det bare sådan at denne måde kan jeg´ikke når der linkes til css filen gennem et script.
hvordan skal jeg så referer til mine klasser så jeg kan bruge dem som jeg kunne før til min celler....

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 19:42 #6
Du kan skrive dem ind med document.write.

<script>
minKlasse = \"classe2\"

document.write(\'<td class=\"\'+minKlasse\'\" height=\"100\" rowspan=\"2\" align=\"center\" width=\"16%\">&nbsp;</td>\');

</script>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 20:04 #7
Håber du fik det til at virke.

Kom lige og tag lidt af dine point igen: http://www.eksperten.dk/spm/136402

:-)

/Nikolaj
Avatar billede naxos Nybegynder
20. november 2001 - 20:05 #8
Sådan her ser det ud i min html fil

<body text=\"#000000\" leftmargin=\"0\" topmargin=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\">
<script language=\"JavaScript1.2\" SRC=\"vindueTilpasning.js\"></script>

<script language=\"JavaScript1.2\">
skriv(typografiark)
</script>
<table width=\"100%\" border=\"0\" height=\"100%\">
  <tr>
    <td class=\"topLeftBike\" height=\"100\" rowspan=\"2\" align=\"center\" width=\"16%\">&nbsp;</td>
    <td class=\"toplogo\" height=\"70\" align=\"center\" valign=\"middle\">&nbsp;</td>
    <td class=\"topRightBike\" height=\"100\" rowspan=\"2\" align=\"center\" width=\"16%\">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td class=\"topmenu\" height=\"30\">&nbsp; </td>
  </tr>
  <tr>
    <td class=\"venstremenu\" rowspan=\"2\" height=\"500\">&nbsp;</td>
    <td class=\"main\" rowspan=\"2\" height=\"500\">
      <p>&nbsp;</p>
      </td>
    <td class=\"nyheder\" height=\"250\">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td class=\"nyheder\" height=\"268\">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

Dette var før jeg indførte mit javascript med linket.

javascriptet ser således ud:

function skriv(tekst){
document.write(tekst)
}

if(is_nav4up) bredde = window.innerWidth-16
else bredde = document.body.offsetWidth-20

if (bredde <= 750)mappe=\"images/800_600/\"
else if (bredde >= 950)mappe=\"images/1280_1024/\"
else mappe=\"images/1024_768/\"

window.onresize = new Function(\"window.location.reload()\")

var typografiark=\"<LINK REL=STYLESHEET HREF=\'\"+mappe+\"vindue.css\' TYPE=\'text/css\'>\"

og det er så de steder i <body> ved cellerne jeg ønsker at bruge de klasser der er defineret i .css filen.

kan du ikke vise et lille eksempel på html filen med hvorledes dette burdes gøre, som dagt javaScript er ganske nyt for mig...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 20:14 #9
Vender tilbage lidt senere. Skal lige spise lidt og nok også følge lidt valg :-)
Avatar billede naxos Nybegynder
21. november 2001 - 19:00 #10
Hej igen igen vil du se lidt på den kode jeg har postet ang mit spørgsmål......

/Rasmus
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. november 2001 - 20:13 #11
Får først tid lidt senere, men så kigger jeg forbi.
Avatar billede naxos Nybegynder
22. november 2001 - 10:24 #12
Så nu virker det, jeg havde nogle henvisninger der ikke var blevet opdateret Pinligt....
Men det kan være jeg kommer med noget andet :)
/Rasmus
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. november 2001 - 11:24 #13
Oki doki.

Du kan bare spørge løs :-)