Avatar billede sterion1 Nybegynder
20. november 2001 - 14:45 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Denne er sq for nem en om HTML...

Hmm jeg vil gerne have så mine HTML-Bagrunde er STRÆKKEt ud over hver frame jeg sætter dem i men de gentager sig, hvordan får jeg dem til at strække sig ud over frame\'en ?!

Lige nu ser min HTML ud i min nederste frame..

<html>

<head>
<title>TB-times</title>
<meta name=\"generator\" content=\"Namo WebEditor v5.0(Trial)\">
</head>

<body background=\"upper.jpg\" bgproperties=\"fixed\">
<p>&nbsp;</p>
</html>

Og det er bagrunden jeg skal have til at være stræk hvordan ?!

PlZZ hjælp mig..!
Avatar billede _query Nybegynder
20. november 2001 - 14:47 #1
width=\"100%\"
height=\"100%\"
sæt det ind i den <body>
Avatar billede dmcn Praktikant
20. november 2001 - 14:47 #2
Det kan ikke lade sig gøre - du kan ikke få en BG til at strække sig over flere frames.
Avatar billede maxium Novice
20. november 2001 - 14:47 #3
hvad mener du helt 100
Avatar billede sterion1 Nybegynder
20. november 2001 - 14:48 #4
Takker ser lige om den virker så får du Pointsne..!
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. november 2001 - 14:48 #5
prøv i stedet for bgproperties=\"fixed\" så
bgproperties=\"stretch\"
det er mit umidlbare forslag... er q for lang tid iden jeg har lavet HTML :o)
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. november 2001 - 14:49 #6
vvises dit html dokument direkte i browseren, eller er det indholdet i f.eks. en iframe?
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. november 2001 - 14:49 #7
lol jeg er sq for glemsom :o)

/MN
Avatar billede maxium Novice
20. november 2001 - 14:49 #8
ok nu er jeg men men du kan ikke få den til at være i flere fraéams på en gang så du må dele billede op i flere billeder i fx adobe photoshop
Avatar billede sterion1 Nybegynder
20. november 2001 - 14:49 #9
Den skal strække sig I Hver FRAME altså jeg har en BG til hver frame..! men den gentager sig men prøve lige dne der width=\"100%\"
height=\"100%\"
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. november 2001 - 14:51 #10
du kan ikke strække et baggrundsbillede, men du kan ændre billedstørelsen i en grafikeditor, så den matcher størrelsen på dit html dokument. Dette er ikke anbefalelsesværdigt hvis dit html dokument vises direkte i browseren, men er derimod en fortrinlig metode, hvis dit html dokument loades ind i en <iframe> eller lignende...
Avatar billede sterion1 Nybegynder
20. november 2001 - 15:01 #11
Hmm.. kan sq ikke få det til at virke, sig nogen andre ting i Ved :)
Avatar billede dmcn Praktikant
20. november 2001 - 15:04 #12
sterion1 : Prøver lige igen: Det kan ikke lade sig gøre - du kan ikke få en BG til at strække sig over flere frames!
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. november 2001 - 15:04 #13
Der er kun en ting at sige i forbindelse med dit spørgsmål: Det kan ikke lade sig gøre! Så er den ikke længere. Men hvis dit dokument er indeholdt i en <iframe> med defineret størrelse i pixels, kan du jo bare lave billedet i den specifikke størrelse...

/lerchedahl
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. november 2001 - 15:05 #14
n0rmality >> Der er ikke tale om at strække et billede over FLERE frames - læs spørgsmålet!
Avatar billede dmcn Praktikant
20. november 2001 - 15:07 #15
lerchedahl : \"Hmm jeg vil gerne have så mine HTML-Bagrunde er STRÆKKEt ud over hver frame jeg sætter dem i men de gentager sig, hvordan får jeg dem til at strække sig ud over frame\'en ?!\"
Det er da sådan jeg forstår ovenstående linie.
Desuden kan det også fint lade sig gøre at klippe et billede op, så det passer til frames - og iframes er IE5+ og NS6 only. Hvad så med NS 4.x?

sterion1 : Mon ikke du skulle prøve at forklare det igen, så vi alle er med på samme niveau.
Avatar billede sterion1 Nybegynder
20. november 2001 - 15:10 #16
Hmm ok, jeg har en side med 5 frames, og i hver frame har jeg lavet en Baggrund, men bagunden er ikke som da jeg lavede den nu gentager den sig altså den dækekr hele framen men hvis man kører lidt ned eller bare kigger kan man se den altså se bagunden igen og dne skal strække sig så man kun kun se den en gang..!

Skal lige oploade den så kan i selv se det i får URL om lidt.:!
Avatar billede sterion1 Nybegynder
20. november 2001 - 15:13 #17
home1.stofanet.dk/tbtimes

Hmm firklar mig lige hvordan man Strækker dne ud, men forklar det godt jeg er mega n00b :)
Avatar billede sterion1 Nybegynder
20. november 2001 - 15:15 #18
Forklar even den even
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. november 2001 - 15:22 #19
n0rmality >>

\"...så mine HTML-Bagrunde er STRÆKKEt ud over <meget fed skrift>hver</meget fed skrift> frame...\"

\"...hvordan får jeg dem til at strække sig ud over frame\'en <meget fed skrift>(ENTAL!!)</meget fed skrift>?!...\"

Jeg vil godt se dig klippe et billede op så det passer til en frame der har en bredde på 60% af skærmen!

Derudover har jeg ikke på noget tidspunkt promoveret <iframes>, som jeg i øvrigt ikke synes vældig godt om. Det eneste jeg gjorde, var at redegøre for, i hvilke tilfælde det rent faktisk kan lade sig gøre at få et baggrundsbillede til at passe i størrelsen på et html dokument.

/lerchedahl
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
20. november 2001 - 15:23 #20
sterion1 >> DET KAN IKKE LADE SIG GØRE!!!
Avatar billede cpufan Juniormester
20. november 2001 - 16:28 #21
smid en tabel ind i hver frame.
og lad billedet være baggrund for tabellen.
sæt størrelsen af tabellen til størrelsen på billedet.
Avatar billede sterion1 Nybegynder
20. november 2001 - 17:12 #22
okay, prøver
Avatar billede sterion1 Nybegynder
20. november 2001 - 17:46 #23
cpufan dit virkede sq så her er dine points :)
Avatar billede cpufan Juniormester
20. november 2001 - 18:06 #24
takker for point