Avatar billede lolle Nybegynder
19. november 2001 - 16:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Raplace i en string

Jeg har en string som kan se sådan ud
[NTNANHKGNEANNNDNFEAN]

Jeg vil så gerne replace alle N\'er med f.eks. T men hvordan gør jeg det?
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. november 2001 - 16:08 #1
StringReplace()
Avatar billede kim_friis Nybegynder
19. november 2001 - 16:08 #2
replacestring()
Avatar billede kim_friis Nybegynder
19. november 2001 - 16:09 #3
darn, jeg får altid byttet om på dem
Avatar billede lolle Nybegynder
19. november 2001 - 16:13 #4
hvordan skal den bruges?
Avatar billede kim_friis Nybegynder
19. november 2001 - 16:17 #5
tryk F1
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. november 2001 - 16:18 #6
Returns a string with occurrences of one substring replaced by another substring.

Unit

SysUtils

Category

string handling routines

type
  TReplaceFlags = set of (rfReplaceAll, rfIgnoreCase);
function StringReplace(const S, OldPattern, NewPattern: string; Flags: TReplaceFlags): string;

Description

StringReplace replaces occurrences of the substring specified by OldPattern with the substring specified by NewPattern. StringReplace assumes that the source string, specified by S, may contain Multibyte characters.

If the Flags parameter does not include rfReplaceAll, StringReplace only replaces the first occurrence of OldPattern in S. Otherwise, all instances of OldPattern are replaced by NewPattern.

If the Flags parameter includes rfIgnoreCase, The comparison operation is case insensitive.
Avatar billede lolle Nybegynder
19. november 2001 - 16:23 #7
WeeeH takker!