Avatar billede anderswind Nybegynder
17. marts 2000 - 10:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvis URL eksisterer THEN....

Hej,

Jeg har en database over efterskoler.
Nogen af disse efterskoler har egen hjemmeside.

Jeg lister dem på en side og linker til dem vha. ID.

På den næste side skal jeg lave et tjek på om feltet link er udfyldt, hvis det er skal den udskrive linket over efterskolens navn.
Hvis ikke, skal den bare udskrive efterskolenavnet.

Hvordan gøres dette ????
Avatar billede grunken Nybegynder
17. marts 2000 - 10:34 #1
Nu er jeg ikke den mest hardcore ASP-Dude, men jeg prøver lige aligevel..

<%If objrec("Link")="" then%><%Objrec("ID")%><%Else%><a href=<%=objrec("web")%>><%Objrec("ID")%><%</a><P><%End If%>

Hvis du skal have et eksempel fra ende til anden så skriv lige ;-)

-Grunken
Avatar billede anderswind Nybegynder
17. marts 2000 - 10:44 #2
Jeg vil gerne havde et eksempel på det for jeg forstår ikke helt det du har skrivet
Avatar billede anderswind Nybegynder
17. marts 2000 - 11:04 #3
Jeg har leget lidt med din kode !

Nu ser den sådan ud:
Response.Write "<tr><td bgcolor='666666'>"
If rs("url")="" then
Response.Write rs("Navn")
Else
response.write "<a href='"& rs("url")&"'>"& rs("Navn") &"</a>"
End If
Response.Write "</td></Tr><Tr>"

Problemet er nu at når der ikke er noget link i kolonnen url, linker den til en intern side....

?????
Avatar billede winkill Nybegynder
17. marts 2000 - 11:11 #4
Response.Write "<tr><td bgcolor='666666'>"
If InStr(1,LCase(rs("url")),"http://") < 0 then ' Hvis rs("url") ikke indeholder http://
Response.Write rs("Navn")
Else
response.write "<a href='"& rs("url")&"'>"& rs("Navn") &"</a>"
End If
Response.Write "</td></Tr><Tr>"

Avatar billede grunken Nybegynder
17. marts 2000 - 11:16 #5
Hmm, hehe, vi bruger vist forskellige recordoptions nå pyt.

Hvad med at insætte, lidt tekst hvis der intet link er, det prob har jeg nemmelig osse haft ;-) (Eks. No)

sådan det ville se sådan ud !

Response.Write "<tr><td bgcolor='666666'>"
If rs("url")="No" then
Response.Write rs("Navn")
Else
response.write "<a href='"& rs("url")&"'>"& rs("Navn") &"</a>"
End If
Response.Write "</td></Tr><Tr>"

Men igen jeg er ingen haj...

-Grunken
Avatar billede grunken Nybegynder
17. marts 2000 - 11:17 #6
/cheer

Winkill
Avatar billede winkill Nybegynder
17. marts 2000 - 11:39 #7
/cheer Grunken

To vidt forskellige løsninger på samme problem, udarbejdet efter samme princip. Hvad skal man dog vælge ?! ?o)
Avatar billede morpheus Nybegynder
17. marts 2000 - 12:14 #8
(anderswind's lille hjælper)

Ville WinKill's ikke være den bedste ???

Jeg mener her dobbelttjekker den egentlig feltet URL...

<//morpheus\\>
Avatar billede winkill Nybegynder
17. marts 2000 - 12:57 #9
Tjaaa... du sparer 2 bytes pr. række i databasen, men hvis det drejer sig om en meget lille database har det jo ikke noget at sige... ;)
Er det derimod en halv- eller hel-stor database kan besparelsen gøres op i kroner og øre.
Avatar billede anderswind Nybegynder
20. marts 2000 - 12:37 #10
Det er nogle finde koder i har skrivet, men de virke ikke rigtig. Når man trykker på ind af de efterskole navne der ikke er link på, så linker den bare til det sted den ligger. Det jeg vil havde er at når der ikke er nogle url så skal den slet ikke linke til noget.
Avatar billede winkill Nybegynder
20. marts 2000 - 13:00 #11
Der var en lille fejl i mit script, prøv dette...

Response.Write "<tr><td bgcolor='666666'>"
If InStr(1,LCase(rs("url")),"http://") < 1 then ' Hvis rs("url") ikke indeholder http://
Response.Write rs("Navn")
Else
response.write "<a href='"& rs("url")&"'>"& rs("Navn") &"</a>"
End If
Response.Write "</td></Tr><Tr>"
Avatar billede anderswind Nybegynder
20. marts 2000 - 14:29 #12
Det virke ikke !!!!!!!!!!!!!