Avatar billede lasseh Nybegynder
15. november 2001 - 23:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Læsning af en \'låst\' fil

skal ha lavet et prog der kan læse fra en fil der allerede er i brug af et andet prog.
f.eks. log filen fra en ftp server..
kan bare ikke helt få lov med CreateFile .. men jeg gør det jo sikkert bare forkert ;)
Avatar billede hlj Nybegynder
15. november 2001 - 23:46 #1
Jeg havde det samme problem engang som jeg løste ved at lave en kopi af filen med CopyFile(..) og så læste i kopien.

Måske ikke den smarteste måde, men det virkede.
Avatar billede martinlind Nybegynder
16. november 2001 - 00:26 #2
Du skal sætte FileOpenMode, det er fordi du åbner den med OpenReadWrite og det får du ikke lov til, du kan finde det helt rigtige svar hvis du søger på gl spm. det er ikke mere end ca. 14 dage siden der var et spm om det.
Avatar billede lasseh Nybegynder
16. november 2001 - 02:06 #3
Nix åbner ikke med ReadWrite, har prøvet med :
Handle := CreateFile(PChar(FName), GENERIC_READ, FILE_SHARE_READ, nil, OPEN_EXISTING, 0, 0);

Syntes ikke lige jeg kan finde det der gamle spm..