Avatar billede killermaid Nybegynder
14. november 2001 - 16:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv \"Updater\"

Jeg har en javescript baseret indkøbskurv,
men det er ikke særlig brugervenligt at sætte nye varer ind på siden.
Så jeg skal bruge et script/\"et eller andet\",
hvor man bare skal udfylder nogle felter,
hvor den så selv laver det om til den kode det skal være og sætter det ind på siden.
Teksten den skal sætte ind skal indsættes sådan (bemærk det med CAPS):
<tr align=\"center\">
      <td width=\"300\"><div align=\"left\"><p><small><font face=\"Verdana\">VARE BESKRIVELSE</font></small></td>
      <td width=\"150\"><small><font face=\"Verdana\"><div align=\"right\"><p>Kr. PRISEN,-</font></small></td>
      <td width=\"75\"><div align=\"center\"><center><p><input TYPE=\"value\" NAME=\"NAVN\"
      VALUE=\"1\" SIZE=\"3\"></td>
      <td width=\"75\" align=\"center\"><div align=\"center\"><center><p><input TYPE=\"button\"
      NAME=\"FORKORTELSE\" VALUE=\"Køb\"
      onclick=\"parent.shopmenu.buyItem(\'VAREN\',\'PRISEN\', document.itemsform.FORKORTELSEN.value)\"></td>
    </tr>
....
Er det helt tågesnak det jeg siger ?
Er der nogen der kan finde ud af det ?
- Killermaid
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2001 - 17:25 #1
som denneher: http://www.jakoba.dk/eksperten/exp133857.html
den sætter IKKE koden ind i filen, det må du selv gøre med cut&paste.

??? <input TYPE=\"value\" NAME=\"NAVN\" VALUE=\"1\" SIZE=\"3\">  ???
\'value\' er ikke en gyldig type for inputfelter.

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. november 2001 - 18:33 #2
Eller måske noget ala den her??

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>

    <script>
    function tilfoej(navn,pris){

    document.getElementById(\'indHer\').innerHTML += \'<tr align=\"center\"><td width=\"300\"><div align=\"left\"><p><small><font face=\"Verdana\">\'+navn+\'</font></small></td><td width=\"150\"><small><font face=\"Verdana\"><div align=\"right\"><p>Kr. \'+pris+\',-</font></small></td><td width=\"75\"><div align=\"center\"><center><p><input TYPE=\"value\" NAME=\"\'+navn+\'\" VALUE=\"\'+pris+\'\" SIZE=\"3\"></td><td width=\"75\" align=\"center\"><div align=\"center\"><center><p><input TYPE=\"button\" NAME=\"forkortelsen\'+navn+\'\" VALUE=\"Køb\" onclick=\"alert(\'+navn+\',\'+pris+\',document.itemsform.forkortelsen\'+navn+\'.value)\"></td></tr>\'

    }

</script>
</head>

<body>

<form name=\"minForm\">

<input type=\"text\" name=\"varenavn\" value=\"varennavn\">
<input type=\"text\" name=\"varepris\" value=\"0\">
<input type=\"button\" onClick=\"tilfoej(this.form.varenavn.value,this.form.varepris.value)\" Value=\"Tilføj vare\">

</form>
<form name=\"itemsform\">
<table>
<tr><td>
<span id=\"indHer\">
<tr align=\"center\">
      <td width=\"300\"><div align=\"left\"><p><small><font face=\"Verdana\">VARE BESKRIVELSE</font></small></td>
      <td width=\"150\"><small><font face=\"Verdana\"><div align=\"right\"><p>Kr. PRISEN,-</font></small></td>
      <td width=\"75\"><div align=\"center\"><center><p><input TYPE=\"value\" NAME=\"NAVN\"
      VALUE=\"1\" SIZE=\"3\"></td>
      <td width=\"75\" align=\"center\"><div align=\"center\"><center><p><input TYPE=\"button\"
      NAME=\"FORKORTELSEN\" VALUE=\"Køb\"
      onclick=\"alert(\'VAREN\'+\' PRISEN \'+ document.itemsform.FORKORTELSEN.value)\"></td>
    </tr>

</span>

    </td></tr>
</table>

</form>
</body>
</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. november 2001 - 18:33 #3
Ved godt tabellen ikke står helt på sin plads, men ville lige høre om det var den idé??
Avatar billede killermaid Nybegynder
14. november 2001 - 22:57 #4
jakoba = godt script, men den skal altså også selv sætte det ind, ellers kan jeg ikke bruge det.
Ang. value, så ved jeg ikke så meget om det, jeg ved bare at det virker med den streng.

Nikolajdu = du har ramt noget at der rigtige, jeg skriver lige mere ang. dette emne i morgen, for nu vil jeg i seng :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. november 2001 - 23:30 #5
Du vender bare tilbage :-)
Avatar billede killermaid Nybegynder
15. november 2001 - 08:31 #6
nikolajdu = kan du ikke kontakte mig på icq ? det er en del nemmere, så kan jeg bedre forklare hvad der skal ske.

PS: jeg skal selvfølgelig nok poste den endelige source, så der er ingen der anklager mig for snyd :P
Avatar billede killermaid Nybegynder
15. november 2001 - 08:32 #7
DOH! glemte icq nr.... 41069131 og mit arbejdsnr. (som jeg nok højst sandsynlig er på): 91812549
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2001 - 11:50 #8
Vi har snakket lidt over ICQ og er ikke rigtigt nået længere, da killermaid mangler en mulighed for at gemme de indtastede oplysninger.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. november 2001 - 07:15 #9
Killer - Kan du ikke lukke spørgsmålet, når vi ikke kan komme videre.
Avatar billede killermaid Nybegynder
15. december 2001 - 09:54 #10
jeg lukker lige spørgsmålet...