Avatar billede goet Nybegynder
14. november 2001 - 12:32 Der er 9 kommentarer

læg openremoteWindow forrest

Når jeg bruger openremotewindow og gerne vil have flere links til at åbne i samme vindue, lægger den sig bagerst, fordi når man trykker grundsiden lægger den sig automatisk forrest.
Hvordan får jeg undervinduet til at lægge sig forrest.
mit script ser sådan ud:

<SCRIPT language=\"JavaScript\">function
                    openremoteWindow1() { open
                    (\"fil.htm\",
                    \"location=0,top=100,left=100,width=550,height=500,scrollbars=yes,resizable=no,status=no,toolbar=no,border=no\")
                    } // End --&gt; </SCRIPT>
        <FONT SIZE=\"-2\"
                    FACE=\"verdana\"
                    COLOR=\"#000000\"><A HREF=\"java script: openremoteWindow1()\"><i>Tilbeh&oslash;r</i></A></FONT><FONT
                    SIZE=\"-2\" FACE=\"verdana\" COLOR=\"#000000\"> </FONT><i><font size=\"-2\" face=\"verdana,arial,helvetica\"
            color=\"#000000\"></font></i><br>
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2001 - 12:48 #1
Hvis  openremodtewindow1 er en du selv definerer vil jeg godt se den

Hvis det er en predefineret funktion i JScript hedder den nok istedet:
    openRemoteWindow( ... );  //stort R og ikke noget 1-tal

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2001 - 12:49 #3
jakoba >> Det er da en alm. window.open() ....\'window\' står blot underforstået  ;o)
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2001 - 12:56 #4
Ups. sorry, jeg blev forvirret ad den opstillig af koden.

<SCRIPT language=\"JavaScript\">

function openremoteWindow1() {
    window.open (\"fil.htm\",      // filnavn. OK
                                    // vinduenavn. mangler ***********
                \"top=100,left=100,width=550,height=500,scrollbars=yes\")
                                    // features-streng. OK
}
// End --> </SCRIPT>

der mangler en parameter i dit kald til open. efter filnavnet bør der komme et navn for vinduet:

window.open (\"fil.htm\",      // filnavn. OK
                \"vindueNavn\",    // vinduenavn. OK
                \"top=100,left=100,width=550,height=500,scrollbars=yes\")

Det er også sikrere at skrive
    window.open
for der er en anden funktion der hedder open i document objektet, og den gør noget helt andet.

mvh JakobA
Avatar billede Slater Ekspert
14. november 2001 - 12:56 #5
Tsk, tsk..

Du skal bruge showModelessDialog();

den åbner et vindue og sørger for at det altid er forrest, ligemeget hvad. Men du kan stadig klikke på links i det gamle vindue.

/Viperine
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2001 - 13:17 #6
Hedder den funktion ikke  showModalDialog( ... ) ?

men prøv ihvertfald at undgå den for den virker kun i en enkelt brovsertype (IE), og endda kun i de nyeste vesion af den browser, andre får javascript-fejl.

<SCRIPT language=\"JavaScript\">

function openremoteWindow1() {
    tmp = window.open (\"fil.htm\",      // filnavn. OK
                    \"vindueNavn\",    // vinduenavn. OK
                    \"top=100,left=100,width=550,height=500,scrollbars=yes\")
                                    // features-streng. OK
    tmp.focus();  // NY LINIE
}
// End --> </SCRIPT>

den tmp.focus vil få vinduet til at hoppe til forgrund efter hvert klik.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2001 - 13:41 #7
der er både en showModal og en showModeless - alt efter, om man skal kunne komme i kontakt med hovedvinduet eller ej.
Det var faktisk derfor, jeg linkede til dem begge i min første kommentar  ;o)

De virker i IE5+, så til WWW-brug er de ikke velegnede. Til admin-moduler o.lign. ville det tilgengæld være vanviitigt at bruge et alm. popUp-vindue.
/mvh
Avatar billede goet Nybegynder
14. november 2001 - 22:03 #8
det jeg har brug for er et popup vindue til www, jeg tror også jeg har brug for lidt mere præcise anvisninger på, hvor jeg skal sætte koden ind
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2001 - 02:52 #9
Så kan du ikke lave et vindue, der ligger ovenpå. Hvis det er navigation, du vil køre fra vinduet, ville jeg mene, du burde lade være  :o)
/mvh