Avatar billede torbenrohde Nybegynder
13. november 2001 - 16:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Download med ASPSmartUpload komponent (fejl i fil efter download)

Det prøver jeg på :
Jeg vil bruge ASPSmartUpload til at downloade filer som ikke ligger i et offentligt tilgængeligt web-bibliotek.

Sådan gør jeg :
Jeg har to biblioteker :
\"www\" -> indeholder asp, html filer osv. til websiden, altså ting som alle kan downloade.
\"documents\" -> indeholder dokumenter som kun godkendte brugere skal kunne downloade.

I \"www\" bibioteket ligger filen download.asp, som indeholder følgende :

<%
dim filenameStr
filenameStr = Server.Mappath(\"../\") & \"\\documents\" & \"\\\" & Request.Querystring(\"file\")

Dim MyUpLoad
Set MyUpload = Server.CreateObject(\"AspSmartUpLoad.SmartUpLoad\")
MyUpload.DownloadFile filenameStr, \"application/octet-stream\"
%>

Stien til filen bliver rigtig (hvis jeg skriver den rigtige \"file=\" i querystrengen selvfølgelig), og jeg får en download prompt og det hele forløber fint.
MEN når jeg prøver at åbne filen siger programmet (fx Adobe Acrobat til PDF filer, eller billedprogram til gif filer) at filen er korrupt.
Filen har den rigtige oprindelige størrelse efter download, men der er åbenbart gået et eller galt !?
Jeg har prøvet med både pdf filer (og contenttype sat til application/pdf og gif filer med contenttype sat til image/gif, og også .zip filer..... intet af det hjælper).

Er der nogen der har prøvet at bruge ASPSmartUpload eller andre komponenter til download. Er det en fejl i komponenten ?, eller er jeg gået i en eller anden klassisk newbie-fælde ?
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
14. november 2001 - 08:49 #1
Jeg har sporet mig frem til at problemet vist nok er at filen bliver overført som tekst istedet for binært. Hvis jeg siger \"åbn denne fil fra dens nuværende placering\", så får jeg en side med et \"kan ikke vise billedet\" ikon på, og når jeg så siger view source på siden, så får jeg følgende :

GIF89aÀ<8u`QX³jź´iÔ¯`YV8ÁÕ­h»&tj0§@·:äd¶îײÊ&#382;E«UíͶ²,7°ÝÃRåÎÍ˸ &#8364;½|¹2]Ûv1áÂté\"Þì¯Þ&#8216;ûNþk osv. osv. osv.
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
21. november 2001 - 10:00 #2
Lukket