Avatar billede rene_jensen Nybegynder
13. november 2001 - 15:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sende til en bestemt modtager vha. MS Outlook via Exchange 5.5

Hej

Jeg ønsker at sende en mail til en del personer i mit adressekartotek. Jeg har fx. en recipient som hedder Jesper Jensen, samt en der hedder Jesper Jensen Nielsen. Når jeg kontrollerer for navne spørger Outlook om hvilken af disse jeg ønsker at sende til. Kan det lade sig gøre at tvinge Outlook til kun at sende til brugeren der hedder Jesper Jensen uden at foreslå at sende til Jesper Jensen Nielsen? (Evt. ved at sætte et \"stop\" tegn bagefter Jesper Jensen)
Avatar billede isl19960 Nybegynder
14. november 2001 - 10:46 #1
Min erfaring er at Outlook selv vælger den du som regel vælger - dvs. at hvis du vælger den samme stort set hver gang - så kommer den ikke og spørger mere...

Prøv evt. at sætte et kolon eller et komma efter...
Avatar billede mile Juniormester
14. november 2001 - 14:12 #2
Du kan også oprette de omtalte personer i din kontaktpersonmappe, og få Outlook til at validere ned i den først. Hvilken version af Outlook bruger du ?
Avatar billede rene_jensen Nybegynder
14. november 2001 - 23:01 #3
Vi bruger Outlook 2000 og Outlook XP hos os.
Den spørger stadig ved kolon, og semmikolon.
Jeg har haft prøvet med en del forskellige karakterer, men har ikke kunnet finde en der kunne klare mit problem :(
Jeg ønsker ikke at oprette dem i kontaktpersoner.
Der bruges et blandet miljø, mellem HP OpenMail og MS Exchange. Brugerne eksisterer som recipients på en platform og custom recipients på den anden platform og vice versa. Derfor sender man ofte til aliaser oprettet på de forskellige servere, og det er her at denne funktion kunne være nyttig.
Avatar billede rene_jensen Nybegynder
30. maj 2002 - 13:50 #4
Jeg har nu fundet løsningen på dette problem.
Du sætter blot et "=" tegn ind foran navnet og dermed sikrer du at Outlook kun vælger denne person.

/René